گفتگو با خانواده قربانیان سقوط از چرخ و فلک شهربازی / گزارش دوم رکنا از حادثه تلخ برازجان

مجید محمدی‌پور برادر طیبه که شاهد صحنه سقوط خواهر و خواهرزاده‌اش بود درحالی که بغض در گلویش موج می‌زد ، گفت: « ساعت 7 غروب بود که طیبه 35 ساله و آرمین 4 ساله به همراه دو دختر برادرم سوار بر چرخ و فلک بزرگ پارک آزادی برازجان شدند. صحنه وحشت‌آوری بود. خواهر و خواهرزاده‌ام داخل چرخ و فلک بودند و به بالا می‌رفتند. کابین از پایین تکان می‌خورد و من حس می‌کردم که هر لحظه احتمال سقوط وجود دارد. خواهر و خواهرزاده‌ام به بالاترین نقطه چرخ و فلک رسیده بودند و کابین‌ها در حال دور زدن بود که ناگهان تکان‌ها شدیدتر شد و چرخ و فلک قفل کرد و خواهر و خواهرزاده‌ام از ارتفاع تقریبی 12 متری پایین افتادند.»

دایی آرمین کوچولو که از بی‌توجهی مسئولان پارک و تأخیر در امدادرسانی شکایت داشت افزود: «بعد از سقوط خواهر و خواهرزاده‌ام، زمانی زیادی طول کشید تا امدادگران بالای سرشان رسیدند و با اینکه شدت جراحات آنها مشخص بود اما مسئول چرخ و فلک هیچ اقدامی برای اطلاع‌رسانی نکرد و مدت زیادی طول کشید تا آنها را به بیمارستان رساندند. حتی خودم آنها را در آمبولانس گذاشتم. در بیمارستان نیز رسیدگی بسیار بد بود و متأسفانه با این تأخیرها و تعلل‌ها خواهرم جان خود را از دست داد.»

شاهدان حادثه می گوید: مادر جوان که تلاش زیادی برای نجات پسر خردسالش داشت هنگام سقوط به میله‌ها برخورد کرد و با شدت زیادی به زمین افتاد و پسر کوچکش نیز چند متری آن طرف‌تر روی زمین خورد و از هوش رفت. با وجود تقلای خانواده این زن، هیچ یک از مسئولان پارک برای نجات دو مصدوم حادثه به صحنه نیامدند.

کودک خردسال که از ناحیه سر و صورت و دست و پا دچار شکستگی بود در بیمارستان شهید گنجی و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد اما مادر جوان در اتاق CPR دوام نیاورد و از شدت جراحات جان باخت.

محمدعلی دهقان رئیس اورژانس دشتستان به خبرنگار شوک گفت: «گزارش این حادثه حدود ساعت 19 و 20 دقیقه به ما مخابره شد و یک آمبولانس را به محل اعزام کردیم. دو مجروح و بویژه زن جوان آسیب شدیدی داشتند و به همین خاطر طیبه 35 ساله با وجود تلاش پزشکان در بیمارستان جان باخت. آرمین 4 ساله نیز که از ضریب هوشی‌اش بین 15 تا 10 در نوسان بود در بیمارستان بستری شد و پزشکان امید زیادی به زنده ماندن این کودک دارند.»

بنابر این گزارش، گمانه‌زنی درباره علت این حادثه در حالی ادامه دارد که منابع آگاه از غیرمجاز بودن فعالیت این مرکز تفریحی خبر داده‌اند.

مهندس عبدالحمید کریم آزاد، معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری دشتستان گفت: شایعات درباره پلمب این مجموعه پیش از تعطیلات کذب است.

این پارک در قراردادی سه ساله از سوی شهرداری به بخش خصوصی واگذار شده بود و با توجه به ایراداتی که داشت قرار بود پس از رفع عیوب مورد بازدید قرار گیرد که این روند مشمول زمان شد و مسئولان پارک به صورت غیرمجاز اقدام به فعالیت کردند.

مهندس کریم‌آزاد افزود: فرمانداری از 18 دی ماه 94 به همه شهرداری‌های تابعه نامه‌ای ارسال کرده و نسبت به استانداردسازی تجهیزات پارک‌ها تأکید کرده بود و این پارک نیز مشمول این نامه شده بود. پس از این حادثه تلخ این پارک بازی پلمب شد و علت حادثه در دست بررسی قرار گرفته است. در حال حاضر موضوع از طریق استانداردسازی در حال بررسی است و هنوز نمی‌توان به طور دقیق درباره علت آن صحبت کرد. براساس اسناد موجود تجهیزات این پارک از روز 29 تیرماه سال گذشته تا 29 تیرماه امسال بیمه دارد و بررسی‌های کارشناسی در دستور کار است.

کدخبر: 72521 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟