دختر اسکیت باز ایران در حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان جان سپرد / جزئیات و علت حادثه اعلام شد + تصاویر

این حادثه وحشتناک عصر پنجشنبه دوم اردیبهشت ماه سال جاری در جاده تربت‌حیدریه - زاوه رخ داد.

دختران دانش‌آموز شهرستان شهرکرد که در اردویی زیارتی به مشهد رفته بودند در بازگشت به خاطر انتخاب عجولانه راننده اتوبوس در مسیری اشتباهی قرار گرفتند و به سمت روستای «دامسک» حرکت کردند.

عصر بود که اتوبوس روی پل «دامسک» از کنترل راننده خارج شد و به پایین پل سقوط کرد.

فریادهای دلخراش دانش‌آموزان دختر که همه وحشت‌زده بودند تا پایان عملیات امداد و نجات شنیده می‌شد.

امدادگران هلال احمر و اورژانس بلافاصله وارد عمل شدند و دانش‌آموزان را یکی پس از دیگری از لابه‌لای بدنه له شده اتوبوس بیرون کشیدند و بررسی‌های میدانی نشان داد که 2 دختر دانش‌آموز کشته شده و 43 سرنشین دیگر آن بشدت زخمی هستند و حال 10 نفر از آنها وخیم است.

آمبولانس‌های اورژانس خیلی زود 32 دختر دانش‌آموز را با پیکرهای خونین به بیمارستان 9 دی تربت حیدریه رساندند و پزشکان بلافاصله آنان را درمان کرده و همگی ترخیص شدند.

در این میان حال 10 سرنشین دیگر اتوبوس وخیم بوده که آنها تحت درمان قرار دارند تا پس از بهبودی و ترخیص از راه زمینی و هوایی به شهرکرد بازگردانده شوند.

حسن قربانی، بخشدار مرکزی تربت حیدریه، درباره واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر هنرستان کوثر شهرکرد، به شوک گفت: عصر پنجشنبه دوم اردیبهشت ماه یک اتوبوس حامل 44 دانش‌آموز دختر شهرستان شهرکرد در حال برگشت از مشهد مقدس بودند، دچار سانحه شدند.

وی افزود: این تصادف در محور ارتباطی تربت حیدریه - زاوه به وقوع پیوست و دو نفر از دانش‌آموزان به نام‌های سارا امیدی و نسترن علوی جان باختند.

بخشدار مرکزی تربت حیدریه گفت: 33 دانش‌آموز صبح جمعه با اتوبوس به مشهد انتقال یافتند تا با هواپیما به خانه‌هایشان در شهرکرد بازگردانده شوند.

همچنین یکی از مسئولان بیمارستان رازی تربت حیدریه به شوک گفت: دانش‌آموزان دختر شهرکردی که در بیمارستان بستری بودند، پس از مداوا ترخیص شدند، تنها دو تن از آنان به نام‌های مریم نجفی و آمنه همتیان که هر دو از ناحیه پا دچار شکستگی شدید شده بودند، تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

این مقام مسئول افزود: خوشبختانه صبح پنجشنبه مریم نیز ترخیص شد و فقط آمنه بنا بر اقدامات تشخیصی در بیمارستان هم‌اکنون تحت مراقبت قرار دارد و حال عمومی وی نیز رضایت‌بخش است.

بنابر این گزارش، خواب‌آلودگی راننده و کم عرض بودن جاده بویژه تندی پیچ در پل «دامسک» علت این حادثه وحشتناک بوده است.

کدخبر: 73553 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟