گفتگو با مادر قهرمان اسکیت زنان  یکی از قربانیان حادثه سقوط اتوبوس دانش آموزان + عکس

افتخار سادات علوی مادر نسترن که دخترش را به طرز وحشتناک و دلخراشی در حادثه واژگونی اتوبوس از دست دادهدر حالی که گریه می‌کند، گفت: در حال رفتن به شهرمان هستیم تا مراسم دخترم را برگزار کنیم. ما از آموزش و پرورش دلگیریم. این حق دختر من و دیگر بچه‌ها نبود که به خاطر بی‌توجهی‌ها بی‌گناه جانشان را از دست دهند و اینگونه ما را ترک کنند.

این مادر غم‌زده که رمقی برای صحبت کردن نداشت با افسوس و گریه گفت: خودم 28 سال در آموزش و پرورش کار کردم و معلم دانش‌آموزان اول دبیرستانی رشته ریاضی بودم. حالا دختر من که قهرمان ورزش کشور بود به خاطر بی‌توجهی مسئولان سوار اتوبوس اسکانیایی شد که هیچ سرپرستی نداشت. با دست خودم دخترم را راهی مشهد کردم ولی نمی‌دانستم قرار است این اتفاق تلخ رخ دهد.

این مادر دلشکسته ادامه داد: قرار بود دانش‌آموزان که دخترم هم بین آنها بود با اتوبوس وی‌آی‌پی برای زیارت به مشهد بروند و با همان اتوبوس برگردند اما موقع برگشت آنها را با اتوبوس اسکانیا برگرداندند و راننده‌ای را انتخاب کردند که هیچ اطلاعی از رانندگی نداشت و وی با سرعت زیاد باعث واژگونی اتوبوس و مرگ دخترم شد. حتی اگر آموزش و پرورش به ما اطلاع می‌داد که اتوبوس وی‌آی‌پی هزینه بیشتری دارد پول را پرداخت می‌کردیم تا دخترانمان با امنیت برگردند نه اینکه رئیس کاروان دیگر حضور نداشته باشد و آنها را رها کند تا این حادثه دردناک رخ دهد.

وی با گریه افزود: دخترم تاکنون برای کشورش 4 مدال طلا کسب کرده بود و حالا به خاطر بی‌مسئولیتی دچار این حادثه شد. چطور توانستند دانش‌آموزان خانواده‌های سرشناس را با هواپیما و قطار راهی مشهد کنند اما دختر من و دیگر افراد جزو آنها نبودند. ما حتماً شکایت می‌کنیم تا به این موضوع رسیدگی شود گرچه دیگر دخترمان بر نمی‌گردد ولی شاید باعث شد خانواده دیگری مثل ما داغدار و سیاهپوش نشود.

مادر نسترن در ادامه گفت: خانواده سارا امیدی نیز برای تحویل جنازه دخترشان به مشهد آمده‌اند و هر کدام به شهرمان بر می‌گردیم. سارا هم سال دوم دبیرستان در رشته تربیت‌بدنی بود که با یک بی‌احتیاطی و بی‌توجهی مسئولان دچار این حادثه دردناک شد. هیچ کدام از ما باور نداریم که دیگر نسترن و سارا بین ما نیستند. من دو دختر داشتم که با این تصادف دختر کوچکم از بین ما رفت.

کدخبر: 73611 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟