3 گنج یاب زنده زنده مدفون شدند + عکس

سرهنگ علیرضا مرزبانی در تشریح این خبر بیان داشت: در پی اطلاع شهروندان مبنی بر وقوع سه فقره خفگی ناشی از حفاری غیر مجاز در خیابان احمد ابن اسحاق، بررسی موضوع در دستور کار ویژه کارکنان پلیس آگاهی و اطلاعات و کلانتری مرکز سرپل ذهاب قرار گرفت.

وی تصریح کرد: یک گروه پنج نفره قصد داشتند با حفاری غیرمجاز در خیابان مذکور واقع در مقابل تپه باستانی "قلعه گبری" اشیاء عتیقه و آثار باستانی را تصاحب کنند.

مقام ارشد انتظامی استان ادامه داد: این گروه حفاری را بصورت مخفیانه از داخل منزل یکی از افراد که رو به روی تپه باستانی بوده آغاز کردند که پس از حفر تونل های زیرزمینی بطول حدودا پنجاه متر و در عمق تقریبی سی متری زمین، بعلت بالا آمدن آب و ریزش خاک در زیرزمین و نیز استفاده از پمپ آب بنزینی جهت تخلیه آب چاه که خود دی اکسیدکربن تولید می کند، دچار گاز گرفتگی و خفگی می شوند.

سرهنگ مرزبانی عنوان کرد: یا تلاش ده ساعته فرماندهی و پرسنل انتظامی شهرستان و گروه های امدادی جسد آنان را از داخل تونل ها بیرون کشیده و به پزشکی قانونی انتقال دادند. با انجام تحقیقات پلیس یک زن و یک مرد در این رابطه دستگیر و به مرجع قضایی تحویل داده شدند. ظاهرا متهمان اشیاء و یا اموالی کشف نکرده بودند اما تحقیقات همچنان ادامه دارد و پرونده تحت اقدام و رسیدگی قضایی است.

کدخبر: 73653 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟