جزئیات مرگ دختر 11 ساله در اردوی شاد مدرسه + عکس

ساعت 4 عصر یکشنبه 12 اردیبهشت «ناهیده فیوضی» دانش‌آموز کلاس پنجم مدرسه شهید کلانتری روستای کوره بلاغ به همراه برادر 7 ساله‌اش مبین سوار بر اتوبوس مدرسه شدند و با 2 معلم و 11 همکلاسی‌اش برای تفریح به ارتفاعات کوه شیروان شاهلو در 20 کیلومتری شهرستان ملکان رفتند.دانش‌آموزان پس از رسیدن به محل و صرف صبحانه و استراحت به سمت کوه رفته و قصد کوهنوردی داشتند که یکی از معلمان با فریادی آنها را صدا کرد. مبین 7 ساله که عقب‌تر از خواهرش بود برای اینکه پایین بیاید عجله کرد و به زمین خورد. ناهیده که این صحنه را دید برای نجات برادرش به سمت پایین دوید اما در میانه راه پایش به سنگ خورد و پس از سقوط به زمین ضربه مغزی شد.
حبیب حسینقلی‌زاده مدیر روابط عمومی اورژانس آذربایجان شرقی در این‌باره گفت: «با مخابره گزارش آسیب دیدن دانش‌آموز دختر در ارتفاعات کوه شیروان شاهلو، بلافاصله تکنیسین‌های اورژانس پایگاه ملکان به محل اعزام شدند اما با توجه به ضربه شدیدی که به سر این دختر 11 ساله خورده بود امکان نجاتش وجود نداشت.»
گفت‌وگو با عموی داغدار
ناهیده 11 ساله عصر یکشنبه با وجود تلاش اورژانس و پزشکان در بیمارستان فارابی ملکان جان باخت و مرگ او اعلام شد. خانواده این دختر دانش‌آموز که در ساعت 30/6 عصر با تأخیر ناهیده و مبین خودشان دنبال آنها رفته بودند پس از حضور در بیمارستان متوجه مرگ دخترشان و مجروح شدن پسر خردسال خود شدند.این خانواده پس از تحویل جسد دخترک، در ساعت 22 یکشنبه مراسم خاکسپاری را برگزار کرده و برای همیشه با ناهیده وداع کردند.
قادر فیوضی عموی این دختر که ساعاتی پس از خاکسپاری هنوز مرگ برادرزاده‌اش را باور ندارد به شوک گفت: «آنطور که مبین تعریف می‌کند بچه‌ها در حال صعود به کوه بودند که یکی از دو معلم همراه با فریاد آنها را صدا می‌کند. همین رفتار باعث می‌شود بچه‌ها هول کرده و ابتدا مبین در حال پایین آمدن زمین بخورد و بعد از او نیز این اتفاق هولناک برای ناهیده بیفتد.»
وی افزود: «داغ از دست رفتن ناهیده یک طرف، بی‌توجهی مسئولان مدرسه و معلمان و حتی آموزش و پرورش به این اتفاق از سوی دیگر ما را بسیار ناراحت کرده است. این اتفاق عصر یکشنبه افتاد اما حتی یک نفر با ما تماس نگرفت. ما زمانی متوجه حادثه شدیم که همه دانش‌آموزان به روستا برگشتند اما ناهیده و مبین نبودند. وقتی پیگیری کردیم متوجه شدیم آنها در بیمارستان هستند و این اتفاق وحشتناک افتاده است.»
قادر فیوضی درباره وضعیت خانواده برادرش گفت: «حال برادرم و خانواده‌ام اصلاً خوب نیست و مبین نیز که شاهد مرگ خواهرش بوده به جز آسیب جسمی از نظر روحی نیز ضربه بسیار بدی خورده است. در این شرایط ما واقعاً از مسئولان گله‌مندیم و از اینکه بچه‌ها را بی‌مسئولیت در آن منطقه رها کرده‌اند باید پاسخگو باشند.»

منبع: شوک ایران

کدخبر: 74111 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟