جزئیات آتش سوزی مرگبار در بیمارستان برازجان + عکس

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر با تایید این خبر گفت: بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان بامداد سه‌شنبه دچار آتش سوزی شد و در این حادثه یک نفر جان خود را از دست داد.
قاسم قائدی اظهار داشت: این آتش‌سوزی صبح امروز در بخش درمانگاه تخصصی قلب بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان رخ داد که با تلاش‌های نیروهای امدادی این آتش هم‌اکنون مهار شده است و نیروهای امدادی و آتش‌نشانی در حال پاکسازی و لکه گیری محل حادثه هستند.
قائدی بیان کرد: ۱۳ بیمار در این بخش حضور داشتند که با اقدام به موقع نسبت به انتقال این بیماران به بیمارستان شهید گنجی برازجان اقدام شد و هم‌اکنون در سلامت کامل هستند.
مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر گفت: یکی از بیماران که خانمی حدود ۶۰ ساله بوده دچار خفگی شد و جان خود را از دست داده است.
وی اتصالی برق را علت احتمالی بروز این آتش‌سوزی عنوان کرد و ادامه داد: برآورد خسارت‌های این آتش‌سوزی هنوز انجام نشده است و در صورت محاسبه خسارت اعلام خواهد شد.
بیمارستان ۱۷ شهریور بیمارستان قدیمی برازجان است که هم‌اکنون و پس از باسازی بخش‌هایی از آن، بخش قلب بیمارستان فعال است.
معاون وزیر بهداشت:حادثه آتش‌سوزی بیمارستان برازجان به‌صورت ویژه پیگیری می‌شود
محمد میرزابیگی ظهر سه‌شنبه در بازدید از بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان اظهار داشت: متاسفانه امروز شاهد حادثه تلخی در این بیمارستان بودیم و این بیمارستان قدیمی که دارای ۵۰ سال سابقه است دچار حادثه آتش‌سوزی شد.
وی با اشاره به قابلیت اشتعال بالای سقف بیمارستان، خاطرنشان کرد: پس از بروز اتصالی در سیستم برق بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان، آتش به نقاط مختلف این بخش سرایت کرد.
معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با انتقاد از تعلل آتش‌نشانی برای اطفای حریق بیمارستان، اضافه کرد: پس از بروز حریق سه بار با آتش‌نشانی تماس گرفته می‌شود ولی این تماس‌ها دو بار جدی گرفته نشده است.
وی افزود: آتش‌نشانی زمانی به بیمارستان رسیده است که پرسنل بیمارستان و تکنسین‌های اورژانس بیماران را از بخش تخلیه کرده بودند. بیماران تحویل اورژانس شدند و به بیمارستان شهید گنجی منتقل شدند.
میرزابیگی با اشاره به اینکه دو نفر از پرستارن بیمارستان نیز دچار سوختگی شده‌اند، ادامه داد: علت تاخیر رسیدن آتش نشانی به محل حادثه در دست بررسی است.



کدخبر: 74150 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟