حمله وحشیانه چند مرد قوی هیکل به یک مدرسه دخترانه در اهواز / اختصاصی رکنا

درپی تذکرلفظی یکی ازمعلمین مدرسه دخترانه معراج اهوازبه یکی ازدانش آموزان این آموزشگاه فردای آن روز خانواده دانش آموزمذکورکه اهم ازچندمردوزن راتشکیل می دادند به دفترمدیرآموزشگاه واردشده ومردان خانواده باکتک کاری مدیرومعلمین به زورمقنعه آنان راازسردرآوردند.

گفته می شود در آموزشگاه رانیز بسته بودند تا کسی ورود خروج نکند درهمین راستا معلمین ومعاونین آموزشگاه که قصدآرام کردن خانواده خشن دانش آموزشان راداشتند نیزتوسط مردان کشف حجاب شدند وپس ازنیم ساعت کتک کاری معلمین محل راترک نمودند.

دانش آموزان مدرسه معراج که بسیارترسیده بودندعنوان کردند صحنه بسیاروحشتناکی بو د چند مرد و زن ساعت۱۱روزیکشنبه زمانی که همه درکلاس درس بودیم وارد آموزشگاهمان شدند وچند مرد قوی هیکل جلوی در ایستاده تا کسی ورود و خروج نکند وچند مرد و زن دیگربه مدیرودیگرمعلمین حمله ورشدند و آنها راموردضربوشتم قراردادند پس ازخارج شدن خانواده دانش آموزازمدرسه مسولین آموزشگاه با تماس گرفتن باپلیس۱۱۰ ازپلیس درخواست کمک کنند که صورت جلسه ای دراین خصوص تنظیم گردید ومعلمین مدیرآموزشگاه ازاشخاصی که به آنها حمله کرده اند،شکایت کردند. یکی ازمعلمین با چشمان اشک وارگفت: واقعا جای تأسف داردکه درروزمعلم به ماهتک حرمت بشود و آموزش پرورش شهرستان ازماحمایت نکند. وی ادامه داد: هیچگونه پرونده ای دراین خصوص ازجانب سازمان آموزش پرورش درسیستم قضای ثبت نگردیده است و این امرباعث تضعیف روحیه ما وهمکارانمان گردیده است.

وی ادامه داد: خانواده دانش آموز تهدید کردند که چنانچه فرزندشان ازتحصیل بازبماند یا اینکه جای ازآنها شکایتی صورت گیر دبا اسلحه مدرسه دخترانه ومعلمینش رابه رگبارخواهند بست این درحالی است که پس ازرضا شاه هیچکس درهیچ جای کشورمان جرأت این راپیدانکرده بود که درمکان عمومی کسی راکشف حجاب کند با وجود اینکه این افراد دست به کتک کاری وکشف حجاب زده اندوبا وجودسلاحهای فرآوان جنگی غیرمجازدراستان خوزستان احتمال اینکه این افراد تهدیداتشان راعملی کنند دورازانتظارنیست.

جزئیات حادثه از زبان مدیر کل آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان جزئیاتی از برخورد والدین یک دانش آموز اهوازی با مدیران دبستان دخترانه معراج در شهرستان اهواز اعلام کرد.

محمد تقی زاده اظهار کرد: حادثه برخورد فیزیکی والدین یک دانش آموز با مدیران این مدرسه که هفته گذشته رخ داد یک حادثه معمولی بوده که برخی رسانه ها بیش از حد آن را بزرگ کردند.

وی اضافه کرد: هفته گذشته دو دانش آموز دختر دبستان معراج اهواز در بیرون از مدرسه با هم درگیر لفظی پیدا کردند که یکی از آنان موضوع درگیری را به یکی از معلمان مدرسه گزارش می دهد.
وی گفت: معلم یاد شده در این زمینه به دانش آموز خاطی تذکراتی را داده که موضوع از طرف دانش آموز به خانواده منتقل می شود.

وی اضافه کرد: روز بعد از ماجرا مادر، عمه و شوهر عمه دانش آموز یاد شده به مدرسه مراجعه کرده و خواستار معرفی دانش آموزی شدند که با فرزند آنان مشاجره لفظی داشته است که مدیران دبستان از این کار امتناع می کنند.

تقی زاده گفت: پس از پافشاری مدیران مدرسه برای معرفی نکردن دانش آموز به آنان مادر و عمه دانش آموز با مدیران دبستان معراج درگیر می شوند و دو معلم و معاون دبستان از سوی این مادر و عمه دانش آموز مورد ضرب و شتم قرار می گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان افزود: بلافاصله موضوع از سوی آموزش و پرورش در محاکم قضائی اهواز پیگیری و با دستور مقام قضائی دو فرد خاطی ( مادر و عمه دانش آموز) دستگیر و بازداشت می شوند.

وی گفت: دو فرد یاد شده به دلیل زن بودن با قید وثیقه آزاد شده ولی موضوع پرونده قضائی آنان به قوت خود باقی است و بزودی رای قضائی آن نیز صادر خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان با انتقاد از برخی بزرگ نمائیها در این خصوص گفت: این موارد در تمام کشور اتفاق می افتد و در مواردی در سالهای قبل و در استانهای دیگری غیر از خوزستان حتی معلمان فداکاری هم کشته شده اند ولی به اندازه این موضوع بزرگ نمائی نشده اند.

وی گفت: والدین دانش آموزان باید قدردان زحمات معلمان باشند زیرا معلمان هستند که آینده جامعه را با تربیت فرزندان آنان رقم می زنند و اینگونه برخوردها ممکن است در انگیزه معلمان برای تربیت نسلهای آینده تاثیر منفی بگذارد.

وی در پایان گفت: از رسانه ای که این موضوع را بزرگ نمائی کرده است بزودی در محاکم قضائی شکایت خواهیم کرد.
دبستان دولتی معراج با 397 نفر دانش آموز در منطقه چهارم اهواز واقع شده است.

کدخبر: 74202 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟