جزئیات درگیری پلیس با سارقان مسلح در سمیرم/ مرگ پایان 10 سال ارتکاب سرقت و قتل

سردار عبدالرضا آقاخانی، فرمانده انتظامی استان اصفهان در مورد انهدام باند بزرگ شرارت و سرقت مسلحانه در سمیرم،اظهار داشت: به دنبال اجرای طرح امنیت اجتماعی با اولویت مبارزه با اشرار ،اراذل و اوباش ماموران پلیس امنیت عمومی و کارآگاهان پلیس آگاهی با اشرافیت کامل پلیسی خود توانستند اعضای باندی که در زمینه سرقت مسلحانه، شرارت، آدم ربایی و قتل فعالیت داشتند را شناسایی و منهدم کنند.
وی افزود: اعضای این باند پس از اینکه در تاریخ 26 اردیبهشت در درگیری مسلحانه یک نفر از شهروندان را در منطقه "زینبیه" به قتل رسانده و متواری شده بودند، سرانجام پس از پنج روز از حادثه مذکور مخفیگاهشان طی یک عملیات منسجم و هماهنگ در شهرستان سمیرم شناسایی و ماموران با همکاری و مشارکت نیروهای نوپو یگان ویژه اصفهان وارد عمل شده که ضمن درگیری دو نفر از آنان به هلاکت رسیده و دو نفر دیگر از جمله سردسته باند دستگیر شدند.
سردار آقاخانی گفت: همزمان با این عملیات ماموران پلیس آگاهی و امنیت عمومی این فرماندهی مخفیگاه اعضای دیگر این باند را در منطقه فارسان چهار محال و بختیاری شناسایی و سه تن دیگر از آنان را نیز دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی استان گفت: از این متهمان چهارقبضه سلاح سرد شامل قمه و قداره و چاقوهای نامتعارف به همراه یک قبضه اسلحه کلاشینکف، دو قبضه اسلحه وینچستر ، یک قبضه اسلحه کلت کمری و تعدادی فشنگ و مهمات جنگی کشف شده است.
این مقام انتظامی بیان داشت: متهمان که در سنین 27 تا 30 سال هستند، طی 10 سال گذشته در استان های اصفهان و تهران اعمال مجرمانه ای از قبیل سرقت مسلحانه طلافروشی، سرقت به عنف، شرارت، آدم ربایی، قتل و ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان مرتکب شده بودند.
به گفته این مقام انتظامی، سردسته این باند نیز دارای هشت فقره سابقه سرقت بوده که سحرگاه شنبه با همت ماموران نیروی انتظامی پرونده این باند برای همیشه بسته شد.
سردار آقاخانی با تقدیر از همکاری و همراهی صمیمانه دستگاه قضایی با پلیس در اجرای دقیق و موفقیت آمیز این ماموریت گفت: اجرای این عملیات نشان داد که دستگاه قضایی و مجموعه پلیس استان با قاطعیت و جدیت با برهم زنندگان نظم و امنیت برخورد می کند و خرداد، ماه سیاهی برای اراذل و اوباش و اشرار خواهد بود.

کدخبر: 75024 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟