لالایی تلخ مادر فاطمه به گوش مسوولان رسید / عضو شورای شهر تهران: وکیل خانواده فاطمه کوچولو هستیم + عکس

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران دیروز با اشاره به حادثه دلخراش مرگ فاطمه 5 ساله در پارک کوهسار شهرک رضویه منطقه 15 گفت: این حادثه همه را متأثر کرده است اما باید توجه داشت که تأثر به تنهایی کافی نیست بلکه باید اقداماتی صورت گیرد تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم. بوستان‌ها و مناطقی که مورد استفاده شهروندان و بویژه کودکان قرار می‌گیرند باید نهایت ایمنی در آنها رعایت شود و این از وظایف مدیریت شهری و سایر دستگاه‌های مسئول است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: علاوه‌بر رسیدگی قوه قضاییه به این پرونده همه ما 31 عضو شورا وکیل خانواده دختر 5 ساله هستیم تا از حقوقشان دفاع کنیم و همه ما می‌خواهیم که برخورد قاطعی با متخلفان صورت پذیرد. تنها کافی است لحظه‌ای خود را جای این خانواده داغدار بگذاریم تا بتوانیم با جدیت پیگیر احقاق حق این عزیزان باشیم.سؤال این است؛ چرا باید در شهری مانند تهران نبود یک دریچه چنین حادثه‌ای بیافریند؟! به طور قطع دریچه کانال اگر وجود داشت هرگز این اتفاق رخ نمی‌داد.وی خطاب به اعضای شورا گفت: باید نامه‌ای خطاب به شهردار تهران تنظیم شود و بحث ایمنی فضاهای شهری در بوستان‌ها و بازنگری فضاهای تفریحی مورد تأکید قرار گیرد و همه اعضای شورا نیز به دنبال چنین نظارتی خواهند بود. همچنین از کمیسیون محیط‌زیست، سلامت و خدمات شهری طرحی می‌خواهیم تا در این زمینه ارائه دهد و به صورت لایحه در شورا مطرح شود.
در این جلسه اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران به بازدید اعضای شورا از محل حادثه اشاره کرد و صابری دیگر عضو شورا نیز از پیگیری وکالت قضایی این پرونده به صورت رایگان خبر داد.
یکی دیگر از اعضای شورا نیز با ارائه گزارش بازدیدش از محل و منزل قربانی ماجرا گفت: این بازدید نکته‌ای را مشخص کرد، اینکه ناظران عمرانی اگر تشخیص دادند که به لحاظ فنی محلی برای جان مردم خطرآفرین است باید بلافاصله دستور توقف بدهند و نه اینکه تنها به ارائه تذکر اکتفا کنند. وی گفت: فاطمه در خانواده‌ای 6 نفره زندگی می‌کرد که دو برادر 17 و 19 ساله نیازمند حمایت هستند و پدر خانواده نیز کارگری ساده است که به دلیل شکستگی پا نیاز به کمک دارد و یک پسر سالم حدود 8 ساله دارند که به صورت روزمزد کارگری می‌کند.
وی افزود: خانواده این کودک تنها تقاضای استیفای حق فرزندشان را دارند و نباید تقصیر را به گردن آنها بیندازیم.
شاکری در ادامه به درددل‌های مادر کودک حادثه دیده اشاره کرد و گفت: براساس گفته مادر کودک این خانواده در حال بازگشت از مزار شهدای گمنام بود که به کنار آبنما رفتند. وی افزود: مادر کودک ناگهان متوجه غیبت دخترش می‌شود و او را صدا می‌کند و به نگهبان پارک خبر می‌دهد و در این زمان دمپایی فرزند خود را روی آب مشاهده می‌کند ولی به صورت قطعی نمی‌توانسته بگوید که فرزندش داخل آب است ولی تقاضای توقف پمپ آب را داشته است.
نگهبان پارک نیز به دلیل اینکه چیزی را مشاهده نمی‌کرد این پمپ را متوقف نکرده است.با پیگیری‌های این خانواده، آتش‌نشانی به محل حادثه وارد می‌شود و آب‌ آبنما را تخلیه می‌کند که نیمی از جسد دختربچه را می‌بیند.
وی افزود: در این شرایط آتش‌نشانی دستور دور کردن افراد را از محل حادثه صادر می‌کند و خانواده کودک را برای کم کردن تأثیرات مشاهده این صحنه به منزلشان می‌فرستد تا فردای آن روز نتیجه را به خانواده اعلام کند. مأموران آتش‌نشانی پس از این اقدام جسد را بیرون آورده و به پزشکی قانونی تحویل می‌دهند. علی صابری، پس از ارائه این گزارش توسط اقبال شاکری گفت: با توجه به اینکه من عضو شورا هستم و نمی‌توانم وکالت قضایی این خانواده را برعهده بگیرم با این وجود در دفتر وکالت خود، وکلایی هستند که این پرونده را برعهده بگیرند و در کانون وکلا نیز این موضوع را مطرح می‌کنم تا در کنار 31 عضو شورای شهر که وکالت شهروندی این موضوع را دارند وکالت قضایی نیز برعهده گرفته شود.

کدخبر: 75453 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟