انهدام باند حرفه ای سرقت و کشف یک میلیاردی اموال مسروقه در زنجان

سردار "علیرضا صالحی" در بیان جزئیات این خبر گفت: از چندی پیش ماموران از فعالیت یک باند حرفه ای سرقت در سطح شهرستان زنجان مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: بلافاصله بررسی تخصصی موضوع به پلیس آگاهی استان ارجاع و تیمی مجرب از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی، مامور رسیدگی به این موضوع شد.

این مقام ارشد انتظامی استان زنجان، تصریح کرد: تحقیقات فنی و تخصصی پلیس در این زمینه آغاز تا این که پس از یک هفته کار فنی و اطلاعاتی، کارآگاهان پلیس موفق شدند سه عضو سابقه دار این باند را شناسایی کنند. با ادامه تحقیقات، محل اختفای متهمان شناسایی و اعضای چهار نفره این باند طی چند عملیات پلیسی دستگیر شدند.

وی با اعلام اینکه اعضای این باند یک سوله بزرگ را جهت انبار اموال مسروقه در سایت کارگاهی در شهرستان زنجان اختصاص داده بودند گفت: در بازرسی از این سوله انواع اموال مسروقه شامل انواع درب و پنجره ساختمان های در حال احداث، انواع کابل برق، ترانس برق، انواع قطعات خودرو و داخل خودرو ، کپسول های صنعتی اکسیژن و ... کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی استان زنجان با تاکید بر اینکه باید بر کارگاهها و محوطه های تعطیل شده نظارت بیشتری صورت گیرد تا زمینه ارتکاب جرم افزایش پیدا نکند گفت : به مردم شریف استان زنجان اطمینان می دهیم که پلیس با همه توان و قدرت مقابله با بزهکاران و نا امن کنندگان آماده اجرای ماموریت های سنگین است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه سارقان یک دستگاه خودرو سمند مسروقه را زیر خاک مخفی کرده بودند خاطر نشان کرد: ارزش اموال مسروقه کشف شده قریب 10 میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه متهمان دستگیر شده اعتیاد به مواد مخدر داشته و سابقه دار هستند گفت : تحقیقات تکمیلی در این خصوص در حال پیگیری است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با قدردانی از مامورانی که با آمادگی و هوشیاری خود مانع ادامه فعالیت این باند شدند تاکید کرد: پلیس تمام توان و امکانات خود را برای امنیت و آرامش مردم و برخورد قاطع با سارقان و قانون شکنان به کار گرفته است.

وی با تأکید بر تأثیر روانی سرقت بر افراد و جامعه، بیان داشت: اقدامات پیشگیرانه و اجتماعی مکمل اقدامات انتظامی بوده و ارتقاء سطح آگاهی و شناخت عمومی در کاهش سرقت ها و تحکیم پایه های نظم و انضباط اجتماعی بسیار موثر است.

کدخبر: 75974 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟