اورژانس مازندران مرگ حبیب خواننده معروف را اعلام کرد+ فیلم و عکس
حجم ویدیو: 1.07M | مدت زمان ویدیو: 00:00:01
حبیب محبیان به دلیل ایست قلبی در روستای نیاسته کتالم رامسر درگذشت.

زکریا اشک‌پور سخنگوی مرکز اورژانس مازندران گفت: «صبح امروز جمعه در ساعت ۹ و ۱۷ طی تماس با مرکز پیام اورژانس غرب استان مازندران درخواست آمبولانس شد که مورد مأموریت در روستای نیاسته در کتالم رامسر بود.»

وی اظهار داشت: «پس از اعلام مأموریت بلافاصله، همکاران به محل اعزام شدند و پس از بررسی وضعیت متوجه شدند که متأسفانه ایشان فاقد هرگونه علائم حیاتی و سیانوز کامل و مردمک‌ها گشاد شده بود.»

اشک‌پور افزود: «وی ایشان سابقه مشکل قلبی داشته و اقدامات احیا متأسفانه مؤثر نبود.»

حبیب محبیان در سن ۶۳ سالگی بدرود حیات گفت.

حبیب در مراسم ختم مرتضی پاشایی


حبیب محبیان در یک نگاه

نام اصلی: حبیب محبیان

نام مستعار: حبیب

تولد ۴ مهر ۱۳۳۱ در شمیرانات تهران

مرگ ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ -۶۳ سال

سبک‌ها پاپ، راک، کانتری

ساز گیتار

سال‌های فعالیت ۱۳۵۴ - تاکنون

سازهای برجسته: گیتار ۱۲ سیم

حبیب در ۴ مهر ۱۳۳۱ در شمران تهران به‌دنیا آمد. در خانوادهٔ او، برادرانش نیز به موسیقی علاقه داشتند اما تنها خود حبیب به موسیقی حرفه‌ای روی آورد. برادران او منوچهر، منصور و محمود، و خواهران او مریم و افت هستند. منصور برادر حبیب در سال ۱۳۹۲ از دنیا رفت. فرزندان منصور محبیان عبارتند از: مهدیس، پردیس، رضا و نوادگان او، آریان حقیقی، ملودی حقیقی و پارسا قدرتی‌پور هستند. در علی‌رغم تمایل سایر برادرانش به ویولن، علاقهٔ وی از ابتدا به گیتار بود. دوران نوجوانی حبیب مصادف با پیدایش گروه بیتلز در دهه ۶۰ میلادی اروپا شد و این باعث علاقهٔ بیشتر وی به موسیقی گردید. با پذیرفته شدن در آزمون صداوسیما، زیر نظر مرتضی حنانه به فراگیری اصول و تدابیر آهنگسازی روی آورد. بعدها وی توانست به‌عنوان خواننده در تلویزیون استخدام شود. وی بعد از ۲ سال از استخدام در رادیو و تلویزیون به خدمت سربازی رفت و در آنجا نیز خواننده باشگاه افسران بود.

همسر اول حبیب، شادی نام داشت. احمدرضا تنها فرزند حبیب از وی است که در ایران زندگی می‌کند. روزی شادی در خیابان پایش پیچ می‌خورد و به علت آنکه احمدرضا را در آغوش داشته به زمین می‌افتد و در بیمارستان به دلیل حساسیت به آمپول پنی‌سیلین در عرض چند دقیقه فوت می‌کند. تقریباً همزمان با فوت همسر حبیب، مادر او نیز، به‌علت حملهٔ قلبی فوت می‌کند و این حوادث باعث می‌گردد که در اولین آلبومش یعنی «مرد تنهای شب» که در سال ۱۳۵۶ انتشار یافت بیشتر آهنگ‌ها را به‌یاد ایشان بخواند. آهنگ‌های «مادر» و «خرس کوکی» را به‌یاد مادرش، «شهلای من» و «خواب سرخ بوسه‌ها» را به‌یاد همسرش و «نگاهم» را به‌یاد هر دوی ایشان خواند. همسر دوم حبیب ناهید نام دارد که «محمد محبیان» ثمره ازدواج با اوست. وی از معدود خوانندگانی است که در اجرای آهنگ‌هایشان از گیتار دوازده سیم استفاده می‌کند.

روزهای آخر عمر " حبیب" چگونه گذشت؟

حبیب چندی پیش وقتی عارضه قلبی پیدا کرد برای چند روز در بیمارستان امام سجاد رامسر بستری شد. یکی از کارکنانی که در دوران بستری شدن حبیب در بیمارستان شاغل بوده، گفت: «آن روزی که آقای حبیب در بیمارستان بستری شد، هیچ کسی از اقوام همراهشان نبود. یکی، دو نفر از دوستان‌شان همراهشان بودند.

اینجا شهرک چهارصد دستگاه است. شهرکی کوچک در رامسر. شهرکی که ۱۷ خیابان دارد و یکی از شیک‌ترین بخش‌های رامسر به حساب می‌آید. اما الان چند مدتی می‌شود که ویلایی ساده در این شهرک برای اهالی رامسر خبر ساز شده، ویلایی که حبیب در آن زندگی می‌کرد.

شاید نیازی به توضیح نباشد که شهرک چهارصد دستگاه، ۴۰۰ ویلا دارد. ویلاهایی که قیمت بعضی از آنها به بالای یک میلیارد تومان هم می‌رسد. اما این ویلا که حبیب محبیان در آن زندگی می‌کرد نسبت به ویلاهای دیگر شهر چهارصد دستگاه متمایز است. او از سال ۱۳۸۸ که از آمریکا به ایران برگشت، مستقیم به رامسر رفت؛ اما چرا رامسر؟ شاید ابتدا تصور شود که حبیب محبیان اصالتی مازندرانی دارد. اما در صفحه رسمی حبیب در سایت ویکی‌پدیا نوشته شده: «حبیب در ۴ مهرماه سال ۱۳۳۱ در شمیران تهران متولد شد. البته بعضی از سایت‌های خبری محل تولد او را آذربایجان‌غربی می‌دانند. او ۳ سالی را در ارومیه سپری کرده و چند سالی را هم در تبریز گذراند. سپس همراه خانواده‌اش به تهران آمده و در محله شمیران ساکن شد.» پس با این حساب چرا حبیب پس از بازگشت به ایران مازندران را برای زندگی انتخاب کرد؟

حبیب رامسر را برای اقامت انتخاب کرد تا از هیاهوی تهران دور باشد. او در روزهای ابتدایی حضورش در رامسر در خانه‌باغی در بالای تله کابین رامسر زندگی می‌‌کرد و توریست‌هایی که به بام رامسر می‌رفتند، «مرد تنهای شب» را می‌دیدند که به تنهایی در ارتفاع بالای شهر ساحلی زندگی می‌کند. اما او بعد از مدتی دیگر خانه‌باغ در ارتفاع را رها کرد و به ویلایی رفت که فاصله کمی با دریای خزر دارد، فاصله‌ای کمتر از ۱۰۰ متر!

درشهرک چهارصد دستگاه از هر کسی آدرس منزل حبیب را بپرسید به راحتی شما را راهنمایی می‌کنند: «انتهای کوچه سیزدهم.» وقتی به در ورودی ویلا می‌رسید باور نمی‌کنید کسی که در رسانه‌ها اینقدر جنجال‌ساز بود، در ویلایی به این سادگی زندگی می کرد. وقتی از مشاور املاکی که در شهرک چهارصد دستگاه است، می‌‌پرسیم، قیمت ویلا را چیزی حدود ۵۰۰ میلیون تومان تخمین می‌‌زند. البته حبیب این ویلا را نخریده بود. مشاور املاک رامسری که نمی‌خواهد نامش فاش شود، گفت: «تا جایی که من می‌دانم در سال‌های گذشته این ملک خرید و فروش نشده. اگر کسی آن را به آقای حبیب می‌فروخت، حتما ما هم در جریان بودیم. فکر می‌کنم این ویلا برای یکی از دوستان آقای حبیب باشد که آن را برای اقامت ایشان به او داده است. شاید هم ایشان این ویلا را رهن کرده باشند.» اما حبیب در این ویلا با چه افرادی زندگی می‌کند؟

غیر از روزهایی که به تله‌کابین رامسر می رفت تا به دوستانش سر بزند، دیگر کسی او را در شهر ندیده بود. از خانه بیرون نمی‌زد. اگر می خواست با دوستانش دور هم جمع شوند، باز هم ترجیح می‌داد دوستانش به ویلای او بروند. در رامسر شایعه شده که او تعهد داده در هیچ میهمانی شرکت نکند. اما دوستان صمیمی‌تر حبیب این ماجرا را تکذیب می‌کنند. یکی از دوستان حبیب گفت: «روحیه خودش اینطوری بود. اصلا محدودیتی در این زمینه ندارد. اما روحیه خاصی دارد که اگر هم کسی از دوستان او را به منزلش دعوت کند، قبول نمی‌کند و او همه را به ویلایش دعوت می‌کند. بیشتر وقت‌ها حبیب میزبان بود و و ما را میهمان می‌کرد. اما برخلاف حبیب که گوشه‌گیر و منزوی بود، هر وقت پسرش محمد به رامسر می‌رود، همه او را در خیابان‌های شهر می‌بینند که بدون هیچ‌مشکلی در سطح شهر می‌گردد.

روحش شاد و یادش گرامی

کدخبر: 76024 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟