خروج توده نیم کیلویی از چشم کودک افغان

تیم جراحی پزشکان ایرانی موفق شدند در بیمارستان «لقمان حکیم» تهران توده‌ای به وزن حدود نیم کیلو را از چشم راست یک کودک افغان خارج کنند.

به گزارش فارس، «خال محمد گندبای» کودک 10 ساله افغان از روستاهای «بدخشان» است که به مدت ٥ سال از تومور پیشرفته در چشم راست خود رنج می‌برده است.

این کودک خردسال پیش از این برای درمان به کشورهای دیگری از جمله پاکستان نیز مراجعه کرده که موفقیتی در درمان حاصل نشده بود و در نهایت امروز توسط تیم مشترک جراحان متخصص چشم و مغز و اعصاب در بیمارستان لقمان حکیم تهران مورد عمل قرار گرفت.
اعضای تیم پزشکی جراح مغز و اعصاب بیمارستان لقمان حکیم به سرپرستی «دکتر محمد صمدیان» و اعضای تیم پزشکی بیمارستان فارابی به سرپرستی «دکتر رجبی» و اعضای تیم بیهوشی به سرپرستی «دکتر مسعود نشینی» این کودک افغان را جراحی و توده سرطانی را از چشم راست این کودک خارج کردند.

به گفته اعضای تیم پزشکی بیمارستان لقمان حکیم، «خال محمد» 10 ساله از وضعیت عمومی خوبی بعد از عمل برخوردار است و این عمل موفقیت آمیز بوده است.

خال محمد ١٠ ساله بدخشانی توسط سازمان‌های غیردولتی به نام انجمن حامی مورد حمایت و مراحل اعزام و پیگیری‌های درمان این کودک توسط انجمن حامی صورت گرفته است.

کدخبر: 76159 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟