نقشه شوم 2 جوان برای زن امریکایی در تهران + عکس

به گزارش رکنا ،صبح دیروز قرار شد تا از طریق سفارت سوییس وضعیت سایر وراث درخواست کننده قصاص برای عاملان جنایت بررسی شود.

به گزارش خبرنگار ما، رسیدگی به این ماجرا به دنبال پیدا شدن جنازه یک زن 50ساله در حاشیه جاده صباشهر رباط کریم در دستور کار پلیس قرار گرفت. شواهد نشان می داد این زن در جای دیگری خفه و سپس جنازه اش در حاشیه خیابان رها شده است. یک هفته از این ماجرا گذشته بود که مردی به پلیس اگاهی تهران رفت و از ناپدید شدن همسرامریکایی اش به نام ترسا خبر داد.

این مرد به پلیس گفت: 35سال قبل با همسرم در آمریکا آشنا شدم و بعد از اینکه او مسلمان شد با هم ازدواج کردیم. سه پسرمان در آمریکا زندگی می کنند و من و همسرم که مدرس خصوصی زبان انگلیسی است برای زندگی به ایران آمدیم.من برای سر زدن به فرزندانم به آمریکا رفته بودم که ناگهان همسرم ناپدید شد.

نشانی هایی که این مرد از همسر امریکایی اش به پلیس داد با نشانی های جنازه زن ناشناس مطابقت داشت و بدین ترتیب این مرد به سردخانه پزشکی قانونی رفت و جسد ترسا را شناسایی کرد.

در حالی که شواهد نشان می داد این زن به احتمال زیاد قربانی سرقت خودرویش شده است پلیس به تحقیق پرداخت و دریافت از کارت سوخت خودروی ترسا در یک جایگاه سوخت گیری استفاده شده است. پلیس همچنین به بررسی تماس های تلفنی ترسا پرداخت و رد یک پسر 20ساله به نام اکبر را به دست آورد. اکبر بازداشت شد و به کشتن زن امریکایی با همدستی دوست 21ساله اش به نام سیامک اعتراف کرد.

این پسر گفت: یک روز ترسا اشتباهی شماره موبایل مرا گرفت و این آغاز آشنایی ما بود. او می گفت تنهاست و دوست دارد بیشتر با من آشنا شود. من که فهمیده بودم او زن ثروتمندی است ماجرا را با دوستم سیامک درمیان گذاشتم و به دیدن ترسا رفتم. ما زن امریکایی را به حوالی رباط کریم کشاندیم و سیامک او را خفه کرد و دلار و طلاهایی را که همراهش بود با ماشینش دزدیدیم.

در حالی که فرزندان این زن درخواست قصاص را مطرح کرده ولی چون در مسلمان بودن قربانی شبهه وجود داشت قرار شد بررسی های لازم در این زمینه صورت گیرد تا مشخص شود امکان قصاص وجود دارد یا نه؟

در این بین همسر قربانی مدارکی به دادگاه ارائه داد که روشن کرد ترسا قبل از ازدواج با همسرش مسلمان شده بود. بدین ترتیب دو متهم در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستادند و به تشریح جزییات جنایت پرداختند.

هیات قضایی سیامک را به قصاص و اکبر را به زندان محکوم کرد اما چون احتمال می رفت که مادر ترسا که مقیم امریکاست هنوز زنده باشد حکم صادره در دیوان عالی کشور تایید نشد .

دیروز دو متهم در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران حاضر شدند تا بار دیگر محاکمه شوند اما چون در بررسی ها مشخص شد مادر ترسا زنده نیست جلسه دادگاه به بعد موکول و قرار شد تا از طریق سفارت سوییس استعلام شود که قربانی غیر از فرزندان و مادرش ولی دم دیگری داشته یا نه و اینکه درخواست قصاص از سوی مادر ترسا که مسیحی است پذیرفته است یا نه؟

به گزارش خبرنگار رکنا، بعد از استعلام این دو موضوع دو متهم بار دیگر از خود دفاع می کنند.

کدخبر: 76192 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟