اعلام جرم دادستانی زاهدان علیه رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان

«محمد مرزیه» در تشریح جزئیات چند پرونده قضایی در سیستان و بلوچستان گفت: اعلام جرم دادستانی زاهدان علیه علیرضا بندانی رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان صحت دارد، وی به دلیل اقداماتی که در دانشگاه رخ داده فعلا متهم هستند.
وی در زمینه موضوع کلاهبرداری میلیاردی در زمینه خودرو در جنوب سیستان و بلوچستان که در فضاهای مجازی در حال انتشار است، گفت: این موضوع نیز در دست پیگیری است.
وی ادامه داد: از هفته قبل در جریان این موضوع قرار گرفتیم و با دادستان چابهار صحبت کردیم و وی پرونده را به پلیس امنیت و اطلاعات چابهار ارجاع داده‌اند، تا اولا از صحت و سقم موضوع آگاه شوند، و دوما اگر صحت دارد و کلاهبرداری شده اقدامات قضایی لازم را انجام دهند. صحت و سقم موضوع همچنان در دست بررسی قرار دارد.
وی در زمینه جزئیات پرونده کلاهبرداری کانون ازدواج آسان بیان کرد: در این پرونده حدود 10 میلیارد تومان کلاهبرداری شده بود که هشت میلیارد تومان آن به مالباختگان تحویل شده است.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان افزود: در زمینه دو میلیارد تومان دیگر باقی مانده نتوانستیم اموالی از متهم شناسایی کنیم و همکاری نکرد در نتیجه پرونده را تکمیل و برای صدور حکم به دادگاه ارجاع شده و بعد از صدور حکم پرونده برای اجرا به اجرای احکام دادسرا خواهد آمد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به جزئیات پرونده گمرک چابهار نیز گفت: این پرونده در بحث گمرک چابهار بود که به شعبه 101 دادگاه ارسال شده است و در حال رسیدگی قرار دارد و امیدواریم تمام اموالی را که از طریق رشوه و قاچاق و اختلاس به دست آورده‌اند به نفع دولت ضبط شود.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟