کارگر فروشگاه، سارق اینترنتی از آب در آمد

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: شاکی این پرونده یک صاحب فروشگاه بزرگ می باشد که با اعتماد به کارگر، اطلاعات کارت اعتباری خود را دراختیار وی قرار می دهد.
سرهنگ "سیدموسی حسینی" ادامه داد: کارگر فروشگاه که اطلاعات کارت اعتباری شاکی را در اختیار دارد با استفاده از اینترنت اقدام به خرید تعدادی اجناس کرده و از حساب وی مبلغ 70 میلیون ریال برداشت می کند.وی اظهار کرد: با تلاش ماموران پلیس فتا استان فارس متهم شناسایی، احضار و در بازجویی به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.
رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: متهم اظهار داشت؛ زمانی که در اینترنت مشغول جستجو کردن صفحات بودم، تعدادی اجناس توجه من را جلب کرد، اما به این دلیل که توان خرید آن را نداشتم با استفاده از حساب صاحب کار خود که در فروشگاه وی مشغول به کار هستم اقدام به خرید اینترنتی کردم که هیچوقت تصور نمی کردم روزی شناسایی شوم.
سرهنگ "سیدموسی حسینی" افزود: متهم در ادامه می گوید؛ در روزهای آغازین کارم در فروشگاه، صاحب کارم اطلاعات کارت عابربانک و حساب های بانکی اش را جهت انتقال وجه و مبادلات روزمره به من سپرده بود و به این طریق از مشخصات حسابش با اطلاع شدم و با فعال کردن رمز دوم به وسیله اینترنت از حساب وی خرید می کردم.
وی به شهروندان هشدار داد: آن دسته از افرادی که اطلاعات حساب بانکی یا کلمات عبور خود را در اختیار نزدیکان یا دوستان خود قرار می دهند، نه تنها زمینه ارتکاب اینگونه جرائم را برای افراد فراهم می نمایند بلکه ممکن است خود را متحمل خسارت گردانند و مشکلاتی را برای خود و اطرافیان به وجود آورند.

کدخبر: 76378 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟