به‌گفته قاضی «حیدرفتاحی» دادستان پردیس این دختر در پی مشاجره‌ای که در آپارتمان‌شان بین خواهرش با دو جوان غریبه رخ داد از بالکن خانه‌شان در طبقه هشتم به پایین پرتاب شد و بلافاصله جان سپرد.
دادستان شهرستان پردیس درباره اینکه شایع شده این دختر و دو پسر حاضر در آپارتمان معتاد بوده‌اند، گفت: در نخستین بررسی‌ها روشن شد قربانی ماجرا و دو پسر غریبه در خانه به موادمخدر صنعتی اعتیاد داشتند که به احتمال قوی حادثه پس از مصرف مواد مخدر رخ داده است. جزئیات بررسی‌های انجام شده از سوی پلیس هم نشان می‌دهد ابتدا این دختر همراه دو پسر که یکی از آنها دوستش بوده و پسر دیگر همراه او بوده وارد آپارتمان می‌شوند در حالی‌که خواهر کوچک‌تر این دختر هم در آپارتمان حضور داشته ناگهان بین دختر و دو پسر مشاجره‌ای رخ می‌دهد کها برخی شواهد نشان می‌دهد دختر کوچک‌تر خانواده وقتی دیده خواهر بزرگش با دو پسر غریبه و معتاد وارد خانه شده‌اند به حضور آنها اعتراض کرده و در نتیجه بین آنها مشاجره‌ای در گرفته است. در جریان نزاع نیز دختر کوچک خانواده با عصبانیت با پلیس 110 تماس گرفته و شکایت کرده که دو پسر غریبه به خانه‌شان آمده و مزاحم‌شان شده‌اند، در جریان این درگیری بود که خواهر بزرگتر از ترس به پایین پرت و کشته شده است. اکنون کارآگاهان جنایی سرگرم تحقیق در این باره هستند تا روشن کنند آیا این دختر خودش را از بالکن به پایین انداخته یا او را در حین نزاع و کشمکش به پایین انداخته‌اند.
از آنجا که دادستان شهرستان پردیس براساس نخستین بررسی‌ها معتاد بودن دختر کشته شده و دو پسر حاضر در آپارتمان را تأیید کرده است این احتمال هم مورد بررسی قرار دارد که ممکن است آنها به‌خاطر مصرف مواد مخدر صنعتی حالت عادی نداشته‌اند و دختر را به پایین انداخته‌اند.
دادستان یادآوری کرده با توجه به اینکه بیشترین تأثیرات مواد مخدر صنعتی روی مغز و فکر انسان است، توهمات زیادی را برای افراد به‌وجود می‌آورد. وی همچنین گفته: «بررسی‌ها و شواهد موجود نشان می‌دهد داخل آپارتمان درگیری فیزیکی به وجود آمده که تحقیقات در این زمینه در حال انجام است تا موضوع قتل یا خودکشی دختر روشن شود. نتیجه قطعی نیز بزودی و پس از بررسی‌های پزشکی قانونی اعلام می‌شود.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس در خصوص دو پسر دستگیر شده نیز گفت: این دو متهم به همراه خواهر متوفی در حال حاضر تحت نظر هستند تا تحقیقات تکمیلی انجام شود.
وی ادامه داد: در تحقیقات کارآگاهان روشن شده در جریان درگیری در این خانه یکی از پسران با چاقو ضربه‌ای به کتف پسر دیگر زده که البته حال عمومی مجروح خوب است؛ اما وقوع این عوامل باعث شده تا در این پرونده فرضیه خودکشی یا قتل در حال رسیدگی باشد.
قاضی فتاحی در خصوص دلیل بروز این‌گونه حوادث گفت: هر جرم و جنایتی متأثر از عوامل مختلف بوده و در این مورد هم چندین عامل موجب به وجود آمدن چنین حادثه دلخراشی شده و یکی از این دلایل، مصرف مواد مخدر صنعتی بین جوانان است. این مواد آسیب‌های مخربی بر عملکرد مغز و رفتار افراد دارد. حال آنکه در بررسی‌ها و تحقیقاتی که انجام داده‌ایم، احتمال می‌دهیم دختر فوت شده بعد از مصرف مواد مخدر دچار توهم شده و دست به خودکشی زده است.
دادستان تصریح کرد: دلیل دوم وقوع این حادثه، نبود نظارت والدین بر رفتار و عملکرد فرزندانشان است که طبق مستندات موجود، والدین متوفی نظارت مطلوبی روی رفتار فرزندشان نداشته‌اند.

کدخبر: 76405 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟