دارایی های میلیاردی قاچاقچیان موادمخدر؛ از خودروی مازراتی تا شهرک ویلایی در شمال

محمدرضا آذرنیا در نشست خبری صبح امروز خود با اشاره به آمار عملکرد دستگاه‌های مرتبط با ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران در سال 94 اظهار کرد: در سال گذشته بیش از 84 هزار و 700 مورد از خرده‌فروشان مواد مخدر در سطح استان تهران دستگیر شدند و در 2 ماهه ابتدای 95 نیز موارد دستگیری خرده‌فروشان به بیش از 15 هزار مورد رسید.
وی ادامه داد: در سال 94 بیش از 27 هزار و 700 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان تهران کشف شد و این در حالی است که در 2 ماهه امسال نیز موفق به کشف بیش از 7 هزار و 300 کیلوگرم انواع موادمخدر شدیم.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در ادامه با اشاره به جمع‌آوری 9 هزار و 760 نفر معتاد متجاهر و ساماندهی آنها در سال 94 از جمع‌آوری و ساماندهی بیش از 3800 معتاد خیابانی در 2 ماه ابتدایی امسال خبر داد و گفت: از میان معتادان متجاهر ساماندهی شده در سال جاری 80 نفر زن بودند و مقرر شد این افراد پس از یک تا 3 ماه دوره درمان، به مدت 6 ماه در مراکز بهاران مورد حرفه آموزی قرار گیرند.
وی در ادامه این نشست در پاسخ به این سوال که سرانجام اموال شناسایی شده قاچاقچیان مواد مخدر از جمله خودرو و املاک آنها افزود: طبق قانون اموال شناسایی شده قاچاقچیان مصادره و پس از فروش درآمد حاصله به خزانه واریز می‌شود و در حال حاضر نیز بیش از 400 خودروی توقیفی قاچاقچیان در انبار شهریار نگهداری می‌شود.
آذرنیا با بیان اینکه در حال حاضر 100 ملک مصادره شده قاچاقچیان از جنوبی‌ترین نقطه تهران تا شمالی‌ترین نقطه پایتخت در اختیار این شورا قرار دارد، با اشاره به نمونه‌ای از اموال مصادره شده قاچاقچیان گفت: در 2 ماه ابتدایی امسال 12 میلیارد تومان از حساب یکی از قاچاقچیان به اعدام محکوم شده بود ضبط و به خزانه واریز شد و این در حالی است که این فرد تعداد زیادی واحد مسکونی در شهرک راه‌آهن داشته که این واحدها نیز پس از شناسایی مصادره شده‌اند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران افزود: همچنین در 2 ماهه ابتدایی امسال نیز 13 واحد تجاری و مسکونی قاچاقچیان مواد مخدر شناسایی و پلمب شد، 63 دستگاه خودروی توقیف شده به فروش رسید و 50 دستگاه خودروی مصادره‌ای نیز به فروش گذاشته شد.
وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگر تسنیم در خصوص اموال میلیاردی قاچاقچیان مواد مخدر گفت: در پارکینگ‌های خودروهای توقیفی قاچاقچیان موادمخدر خودروهای مختلفی از پراید تا مازراتی وجود دارد و سال گذشته نیز چند پورشه توقیفی از قاچاقچیان موادمخدر شناسایی و یکی از آنها نیز به فروش رسید.
آذرنیا ادامه داد: متاسفانه اموال بادآورده حاصل از قاچاق موادمخدر به اندازه‌ای است که در یکی از نمونه‌ها، فردی که به همراه 164 کیلوگرم شیشه دستگیر شده بود تحت بازجویی قرار گرفت و موفق به شناسایی بخشی از اموال وی شدیم که تنها در یک نمونه از این اموال، یک شهرک ویلایی در شمال کشور از این فرد شناسایی شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 76434 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟