تکه تکه کردن دختر جوان ایرانی توسط قاتل افغان+عکس

به گزارش خبرنگار ما ، بامداد هفتم شهریور91 زنی به کلانتری 169 مشیریه تهران رفت و گفت: صبح سوم شهریور امسال دختر 31 ساله ام به نام مریم سوار پراید سفیدش شد و از خانه مان بیرون رفت اما دیگر برنگشت.در این چهار شبانه روز هر جایی که به ذهنم می رسید را زیر پا گذاشته ام اما هیچ اثری از دخترم نیست.

تلاش برای افشای راز ناپدید شدن این دختر آغاز شد و مشخصات پراید وی در اختیار تمامی واحد های گشتی پلیس قرار گرفت تا این که 33 روز بعد ماموران کلانتری 118 ستارخان ، پراید بی سرنشین مریم را در خیابان صالحی یافتند.فرضیه کشته شدن دختر جوان قوت گرفته بود که پلیس به بررسی فهرست مکالمات تلفنی این دختر پرداخت و رد یک مرد 40ساله به نام غلام را که نگهبان یک نمایشگاه خودرو در خیابان آزادی بود را یافت.

در بررسی های پلیسی روشن شد این مرد روز ششم شهریور91 با صاحب نمایشگاه تسویه حساب کرده و به مکان نامعلومی گریخته بود.با به دست آمدن این سرنخ ، تحقیقات وارد مرحله تازه ای شد و بیست و هشتم آبان 91 ابراهیم در مهرآباد جنوبی تهران بازداشت شد.

وی در بازجویی ها گفت: شش ماه پیش ، هنگام تهیه مواد مخدر با مریم آشنا شدم.او وقتی فهمید نگهبان نمایشگاه ماشین هستم و اتاقک دنجی در اختیار دارم با من طرح دوستی ریخت.مریم هفته ای یکبار در روزهای تعطیل برای مصرف شیشه ، پیش من می آمد.سوم شهریور او برای مصرف مواد به نمایشگاه آمد و سرگرم کشیدن شیشه شد. اما یکباره از هوش رفت و جان سپرد.من هم از شدت ترس ، جنازه را به داخل چاهی که در زیرزمین نمایشگاه قرار دارد انداختم و با صاحب کارم تسویه حساب کردم.

به دنبال اعتراف های این مرد ، پلیس و یک گروه از آتش نشانی به نمایشگاه خودرو رفتند و بقایای پیکر قطعه قطعه شده مریم را از اعماق چاه بیرون کشیدند.

وقتی پزشکی قانونی مرگ در گزارشی اعلام کرد دختر جوان بر اثر برخورد 12 ضربه شی برنده شبیه چاقو به قفسه سینه اش کشته شده است بار دیگر غلام تحت بازجویی قرار گرفت و این بار به قتل اعتراف کرد.

وی در تشریح جزییات ماجرا گفت: مریم سرگرم کشیدن شیشه بود که با او شر وع به صحبت کردم اما ناگهان عصبانی شد و با لیوان به پیشانی ام زد.من که کنترل اعصابم را از دست داده بودم چاقو بر قفسه سینه اش زدم و جنازه را مثله کردم و داخل چاه انداختم.

این مرد در زمستان سال 92 در شعبه 74دادگاه کیفری سابق استان تهران پای میز محاکمه ایستاد و به درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد. در حالی که این حکم در شعبه 24دیوان عالی کشور مهرتایید خورده بود پدر و مادر مریم اعلام کردند با دریافت دیه از قصاص گذشت می کنند.

مرد افغان در این مدت مبلغ دیه را به اولیای دم پرداخت نکرد و دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی و با حضور دو قاضی مستشار پای میز محاکمه ایستاد.

در این جلسه پدر و مادر پیر مریم روبه روی هیات قضایی ایستادند. پدر مریم گفت: من و همسرم نمی توانیم یک انسان را قصاص کنیم به همین خاطر با دریافت دیه اعلام گذشت کردیم ولی در این مدت غلام مبلغی از دیه را به ما نپرداخته است.

سپس متهم پشت تریبون دفاع ایستاد و سناریوی جدیدی مطرح کرد. وی گفت: روزی که مریم به نمایشگاه خودرو آمد دوستم مسعود هم آنجا حضور داشت. مریم و مسعود با هم درگیری شدند و مسعود دختر جوان را کشت و جنازه اش را به چاه انداخت.

وقتی رییس دادگاه اعترافات قبلی غلام را برایش خواند این مرد سکوت کرد و گفت: حرفی برای گفتن ندارم و تسلیم حکم دادگاه هستم.

به گزارش رکنا، در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و با توجه به اعلام گذشت اولیای دم غلام را به 10 سال زندان محکوم کرد. این مرد طبق ماده 696 قانون مجازات اسلامی تا پرداخت کامل دیه در زندان می ماند.

کدخبر: 86916 ویرایش خبر
لینک کپی شد
نیره خاکبازان
آیا این خبر مفید بود؟