38 سال زندان مجازات سردسته مسافربران قلابی

براساس اوراق پرونده اواخر دی سال 94 مرد جوانی با مراجعه به شعبه بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران پرده از تبهکاری‌های یک باند خشن که به بهانه مسافرکشی اقدام به زورگیری می‌کردند، برداشت.
وی گفت: کارمند یک شرکت هستم. شب حادثه در میدان آزادی به عنوان مسافر سوار یک خودروی پژو 206 شدم که چهارسرنشین داشت و می‌خواستم به خانه‌مان در اسلامشهر بروم. هنوز مسافت زیادی طی نکرده بودیم که بغل دستی‌ام با تهدید چاقو از من خواست موبایل و پول‌هایم را در اختیار او بگذارم، در حالی که شوکه شده بودم فهمیدم که همه سرنشینان خودرو از زورگیرها هستند.بنابراین از ترس جانم سکوت کردم و موبایل و 200 هزار تومان پولی را که همراه داشتم به آنها تحویل دادم. سپس زورگیران خشن دست و پایم را با چسب بستند و در بیابانی نزدیک تهران رهایم کردند.با زحمت فراوان دست و پایم را باز کردم و با کمک یک راننده، خود را به شهر رساندم.
با ثبت شکایت این مرد، تیمی از کارآگاهان پلیس به دستور بازپرس پرونده مأموریت یافتند تحقیق برای شناسایی و دستگیری تبهکاران را آغاز کنند.
همزمان با شروع رسیدگی به این ماجرا کارآگاهان با شکایت‌های مشابه دیگری رو به ‌رو شدند. آنها وقتی دریافتند با یک باند حرفه‌ای رو به ‌رو هستند عملیات ویژه برای دستگیری آنها را در دستور کار قرار دادند.
سرانجام سردسته باند که پسر 22 ساله‌ای بود ردیابی و دستگیر شد.
علی در بازجویی ابتدا جرمش را انکار کرد اما وقتی با شاکی‌ها روبه‌رو شد چاره‌‌ای جز بیان حقیقت ندید و گفت: ساکن خرم‌آباد هستم، چند ماه قبل برای کار به همراه سه چهار تن از دوستانم راهی تهران شدیم اما کاری پیدا نکردیم.بنابراین من پیشنهاد کردم به بهانه مسافرکشی از مسافران زورگیری کنیم. خلاصه با خودروی 206 من در محدوده آزادی مسافر سوار می‌‌کردیم و در مکان‌های خلوت با تهدید چاقو موبایل و پول و اشیای گرانقیمت‌شان را به سرقت می‌بردیم و خود مسافران را بیرون می‌انداختیم.در جریان بازجویی‌ها سردسته باند به ده‌ها فقره زورگیری به بهانه مسافرکشی در غرب تهران با همدستی دوستانش اعتراف کرد و کارآگاهان سپس به شهرستان خرم‌آباد رفتند و تنها یکی از همدستانش به نام فیروز را دستگیر کردند ولی دو نفر دیگر متواری بودند.فیروز نیز در بازجویی‌ها جرمش را به گردن گرفت. پرونده فیروز که تنها در یک زورگیری دوستانش را همراهی کرده بود به دادگاه کیفری 2 تهران ارسال شد اما سردسته باند به خاطر زورگیری‌های متعدد در دادگاه کیفری یک استان تهران تحت محاکمه قرار گفت.وی به اتهام آدم‌ربایی به 23 سال زندان و به جرم سرقت به 15 سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم شد

کدخبر: 87297 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟