احتمال انفجار در محل دفن زباله شهرستان چالوس

محمد ناصر زندی گفت: خوشبختانه بعد از 9 ساعت تلاش و کوشش توسط نیروهای آتش نشانی و نیروهای امدادی از گسترش آتش سوزی و کشیدن آتش به سمت جنگل جلوگیری و آتش سوزی مهار شد اما به دلیل تولید گاز در پی انباشت زباله احتمال انفجار وجود دارد.
وی ادامه داد: قطعا در روزهای آینده نیز نیروهای آتش نشانی و امداد و کارشناسان منابع طبیعی ، محیط زیست و شهرداری جهت جلوگیری از هر گونه خطر احتمالی در منطقه حضور خواهند داشت.
وی ادامه داد : آتش سوزی بر اثر افزایش دما و فشردگی زباله‌ها در منطقه پلهم‌کوتی چالوس بر اساس انباش و محل دفن زباله ها بوده است .
زندی بیان داشت: امروز آتش نشانی شهرستانهای چالوس،کلاردشت،عباس آباد و بخش های مرزن آباد و کلارآباد همچنین آتش نشانی های بندر نوشهر و منطقه نمک آبرود در محل حضور داشتند تا بتوانند آتش سوزی را مهار کنند.
وی ادامه داد: به دلیل اینکه همزمان در چند نقطه شاهد آتش سوزی بودیم این موضوع کار را سخت کرده بود اما با تلاش انجام شده آتش مهار شد.
زندی بیان داشت: یکی از نگرانی های ما در حال حاضر بحث انفجار به جهت تولید گاز زباله ها است .
نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس بیان داشت: نیروهای مردمی نیز به صورت خودجوش برای مهار آتش سوزی وارد منطقه شده بودند و این حضور نقش مهمی در مهار آتش داشت.
زندی تاکید کرد: با درخواستی که از ستاد بحران استان مازندران داشتیم بالگرد در سریع ترین زمان ممکنه به محل وقوع آتش سوزی اعزام و در چند مرحله آب پاشی را انجام داده است.
وی گفت: رفع مشکل زیست محیطی و مشکلات محیطی که وضعیت دپو زباله در شهرستان چالوس و در منطقه پلهم کتی این شهرستان دارد باید به صورت ریشه ای رفع شود.
زندی گفت: برای رفع موقت مشکل موجود وضعیت زباله این شهرستان محل انباشت و دپو زباله باید دیوار کشی شود تا بتوان در وضعیت بحرانی اقدام اساسی را انجام دهد.
وی گفت: برای رفع اساسی مشکل زباله در این شهرستان نیاز است کمیته پسماند استان مازندران برای شهرستان چالوس مجوز احداث کارخانه زباله سوز را صادر کند تا بتواند در منطقه پلهم کتی این شهرستان طبیعت بکر حفظ شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 87486 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟