متهم تحت تعقیب پلیس بین الملل دستگیر شد/ کِش‌روزنی با لهجه عربی

روز گذشته مرد میانسالی با پلیس یزد تماس گرفت و از سرقت دویست هزار تومان پولش خبر داد. او به ماموران گفت: صاحب نانوایی هستم و لحظاتی قبل زن و مرد جوانی که لهجه عربی داشتند به مغازه نانوایی‌ام آمدند. آنها مقداری پول به من دادند و از من خواستند تا در ازای این پول به آنها اسکناس‌های درشت دهم.
او ادامه داد: اسکناس‌های درشت را به آنها دادم اما مرد عرب بعد از شمردن اسکناس‌ها آنها را به من برگرداند و مدعی شد که از تصمیم خود منصرف شده است. من هم غافل از نقشه‌ای که او در سر دارد پول‌ها را بدون شمارش داخل دخل گذاشتم و بعد از رفتن آنها بود که متوجه شدم دویست هزار تومان از پول‌ها کم شده است.
باتوجه به شکایت مرد نانوا، بلافاصله بررسی‌های کارآگاهان پلیس شهر یزد آغاز شد و در گشت زنی‌ها ماموران به خودروی 405 با چهار سرنشین مشکوک شدند. خودرو با دستور ماموران متوقف شد و سه سرنشین مرد و یک سرنشین زن این خودرو برای تحقیقات به اداره آگاهی انتقال داده شدند.
در بازرسی از خودروی متهمان 3 میلیون و 100 هزار تومان پول‌هایی متعلق به کشورهای دیگر کشف شد. در تحقیقات از متهمان مشخص شد که آنها به شیوه کش‌رو زنی نقشه سرقت‌هایشان را اجرا می‌کردند.
سرهنگ منوچهر نصیری، فرمانده انتظامی شهرستان یزد با اعلام این خبر گفت: متهمان دارای سوابق متعدد کیفری هستند. آنها سرقت‌هایشان را به این شیوه در شهرهای زیادی از جمله مشهد، گرگان، زاهدان، یزد،... انجام می‌دادند.
وی با بیان اینکه یکی از متهمان از سوی پلیس بین الملل تحت تعقیب بوده است، ادامه داد: متهمان با لهجه عربی به سراغ مالباختگان رفته و به بهانه تبدیل پول‌هایشان به اسکناس‌های درشت، درفرصتی مناسب اقدام به کش‌رو زنی می‌کردند. تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان احتمالی ادامه دارد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 87573 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟