حبس ابد برای مشاور ارشد دولت سابق+عکس

«لینگ جی هوا» که تازه ترین شکار ماموران مبارزه با فساد دولت چین محسوب می شود، معاون کمیسیون مشورت سیاسی خلق چین بزرگترین مرجع قانونگذاری این کشور بود.
کمیسیون انضباطی حزب حاکم چین در بیانیه ای آورده است که او مرتکب فساد شده و علاوه بر دریافت رشوه از مقام خود سوء استفاده کرده است.
دستگیری یک مقام رده بالای چینی بار دیگر نشان می دهد که فساد تا چه اندازه در دستگاه های دولتی و حزبی این کشور ریشه دوانده است و دولت برای قطع این ریشه راه دشواری در پیش دارد.
این مقام ارشد در دادگاه محلی شهر «تیان جین» در شمال چین محاکمه شد و بر اساس حکم دادگاه او و خانواده اش 11 میلیون و 600 هزار دلار رشوه دریافت کرده اند.
بر اساس همین حکم که «لینگ» هیچ اعتراضی به آن نداشت، برای همه عمر از حقوق سیاسی محروم و تمامی دارایی اش ضبط شد.
مشاور سابق رئیس‌جمهوری پیشین چین گفت که دادگاه در عدالت کامل برگزار شد و می پذیرد که مرتکب فساد مالی بزرگی شده و از افراد و سازمان های مختلف رشوه گرفته است.
او همچنین به شکل غیرقانونی به برخی از اسناد فوق محرمانه دست یافته و به همین دلیل دادگاه حکم سنگینی برای او در نظر گرفته و افزوده است که این فرد مرتکب جرائم جدی شده است.
وی که چند سال پیش در سمت خود به عنوان مشاور ارشد رئیس جمهوری چین، یکی از بانفوذترین سیاستمداران این کشور به حساب می آمد، اما در سال 2012 پس از آنکه گزارش شد پسرش در یک حادثه رانندگی با خودروی فراری‌اش کشته شده، تنزل مقام یافت.
گفته می‎شد که «لینگ» از نفوذ سیاسی خود استفاده کرده تا اخبار تصادف پسرش که حرف و حدیث های زیادی در ارتباط با مسائل پشت پرده آن وجود داشت، پوشش داده نشود.
تارنمای «انگلیش نیوز» چین می نویسد که به دستور رئیس جمهوری و دیگر مقام های ارشد امنیت عمومی، مبارزه گسترده با فساد وارد دور تازه خود شده است.
این گزارش خاطرنشان می کند که از دیدگاه «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین فساد بزرگترین منبع آلودگی برای یک کشور محسوب می شود و باید آن را ریشه کن کرد.
وی که ریاست کمیسیون امنیت ملی چین را هم برعهده دارد، مصمم است فساد را در تشکیلات نظامی و امنیتی این کشور تحت هر شرایطی از بین ببرد.
شمار مقام های فساد در دولت و حزب حاکم چین که از ابتدای سال جاری میلادی (2016) تا پایان ماه «می» به مجازات رسیده اند بر اساس گزارش این اداره به 20 هزار و 951 نفر رسیده است.
این آمار در راستای مبارزه با فساد در سال گذشته میلادی (2015) که از آن به عنوان شکار مگس ها و ببرها (مفسدان کوچک و بزرگ) نام برده می شود، 70 هزار نفر بوده است.
براساس گزارش مقام های قضایی چین، از آغاز اجرای این طرح در سال 2013 تاکنون نزدیک به 200 هزار مقام دستگیر، زندانی و مجازات شده اند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 87806 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟