دانشجوی باهوش سابق دانشگاه امیر کبیر به داعش پیوسته بود / اعترافات داعشی ها در تهران / 4 /+ عکس

به گزارش آنا، الف. سین، در سال 77 به عنوان دانشجوی رشته مهندسی شیمی وارد دانشگاه صنعتی امیرکبیر شده و مدتی را هم در خوابگاه شهید سحرخیز این دانشگاه ساکن بوده است. او اهل ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان و اهل سنت بوده است.

دوستان الف.سین او را خوش‌اخلاق، مهربان، خوش‌ برخورد و باهوش توصیف می‌کنند که ناگهان تغییر کرده و منزوی شده است. به گفته یکی از هم‌خوابگاهی‌هایش، الف. سین. از سال 80، ظاهرش را به شیوه اعضای طالبان تغییر داده و رفتارش تغییر کرده بود.

یک خواهر و یک برادر او هم در دانشگاه‌های تهران و صنعتی شریف تحصیل کرده‌اند.

الف.سین در مستند «عمق ناکامی» پخش شده از صداوسیما با نام مستعار هوشنگ و متخصص ساخت بمب معرفی می‌شود. او در بخش‌های مختلف این مستند توضیح می‌دهد که 600 هزار یورو از حامیان داعش پول گرفته است تا با ساخت بمب و گذاشتن آن‌ها در اختیار عناصر دیگر داعش، مقدمات عملیات تروریستی در تهران را فراهم کند.

این مستند توضیح می‌دهد که او چگونه از فروشنده‌های مختلف مواد لازم خود را خریده و در خانه‌ای اجاره‌ای در اطراف تهران، از دانش شیمی خود برای ساخت بمب استفاده کرده است.

اگرچه پیش از این نیز بررسی چهره‌های عضو جریانات تروریستی نظیر القاعده، از حضور و نقش آفرینی جوانان مستعد و به‌ویژه دانش آموختگان مهندسی در عملیات‌های پیچیده تروریستی حکایت داشت، اما پیوستن یک جوان مستعد ایرانی به تشکیلات داعش جای بررسی و تامل دارد.

کدخبر: 87871 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟