چهار هکتار از جنگل ها و مراتع سرپل ذهاب در آتش سوخت

زمان وقوع این حادثه را حدود ساعت 14 روز پنجشنبه ذکر کرد و افزود: این حادثه به علت آتش زدن علف های هرز توسط سربازان ابتدا در محل پادگان ابوذر سرپل ذهاب آغاز شد که با سرایت آن، بخشی از مراتع و جنگل های اطراف این پادگان نیز دچار آتش سوزی شد.
وی با بیان اینکه پس از چند ساعت تلاش، این آتش سوزی در ساعت 16 به طور کلی مهار شد، اظهار داشت: میزان خسارت وارد شده توسط کارشناسان در دست بررسی است.
رئیس اداره منابع طبیعی سرپل ذهاب بیان کرد که بلافاصله پس از وقوع این آتش سوزی، نیروهای مردمی و منابع طبیعی و دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران به محل حادثه اعزام شدند و نسبت به مهار آن اقدام کردند.
دارابی افزود: با توجه به آغاز فصل گرما و احتمال وقوع آتش سوزی در جنگل ها و زمین های کشاورزی، به تمامی اعضای شورای اسلامی شهر و روستاها و دهیاری ها ابلاغ شده تا برای جلوگیری از وقوع چنین حوادث ی در مورد روشن کردن آتش به مردم اطلاع رسانی کنند.
این مقام مسئول همچنین از مسافران خواست تا از روشن کردن آتش در جنگل ها و مراتع خودداری کرده و در صورت روشن کردن آتش از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.
سرپل ذهاب با بیش از 90 هزار تن جمعیت در غرب استان کرمانشاه، 60 هزار هکتار اراضی منابع ملی و طبیعی دارد که از این میزان 32 هزار هکتار آن عرصه جنگلی و 28 هزار هکتار مراتع است.
روز چهارشنبه در آتش سوزی دیگری که در مراتع و جنگل های شهرستان ثلاث باباجانی روی داد ده ها هکتار جنگل و مرتع در آتش سوخت.
این آتش سوزی پس از 57 ساعت با تلاش نیروهای مردمی و اداره های ذی ربط خاموش شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 87952 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟