سوانح سریالی صنعت هوانوردی اندونزی

این بالگرد نظامی در جزیره اصلی جاوا و در منطقه ای در حومه شمال 'یوگیاکارتا' سقوط کرد.
'یوگیاکارتا' یکی از شهرهای منطقه ویژه یوگیاکارتا اندونزی است که به مرکز هنر کلاسیک و فرهنگ جاوه شهره است.
سرلشکر 'آرمی جاسواندی' از ارتش اندونزی به شبکه تلویزیونی مترو، گفت این بالگرد ساقط شده در زمان حادثه پنج سرنشین داشت.
وی گفت که دو سرنشین بالگرد در زمان حادثه کشته شدند و سه تن دیگر دچار مصدومیت های زیادی شده اند.
فیلم منتشر شده نشان می دهد این بالگرد نظامی عصر جمعه با یک دیوار خانه ای برخورد کرده و این ساختمان نیز دچار آسیب قابل توجهی شده است.
'بامبانگ سولیستیو' رئیس سازمان جستجو و نجات اندونزی، گفت گزارش های اولیه نشان می داد 6 نفر در این بالگرد بودند که سه نفرشان کشته شده اند، اما تحقیقات هنوز در جریان است.
ارتش اندونزی طی دو سال اخیر با سوانح هوایی مختلفی از سقوط بالگرد تا سقوط هواپیمای نظامی با بیش از 100 سرنشین بر روی منطقه مسکونی مواجه شده است.
یک بالگرد نظامی ماه مارس در مرکز اندونزی سقوط کرد و در نتیجه 12 نفر کشته شدند. یک هواپیمای نظامی نیز ماه گذشته بر روی یک خانه در یک منطقه پر جمعیت در طول یک پرواز آزمایشی سقوط کرد و خلبان و دو نفر در این ساختمان کشته شدند.
شهر 'مدان' در جزیره سوماترا اندونزی نیز سال گذشته شاهد سقوط یک فروند هواپیمای 'هرکول سی-130' در یک محله مسکونی بود که در نتیجه 142 نفر جان خود را از دست دادند.
اندونزی از صنعت هوایی نسبتا فرسوده ای برخوردار است و سوانح هوایی مختلف نشان داد ناوگان هوایی این کشور و سایر تجهیزات آن نیازمند بازسازی است.
مقامات نیروی هوایی اندونزی نیز علت اصلی سقوط هواپیما 'هرکول سی - 130' ارتش را که بیش از 50 سال عمر داشت، از کار افتادن موتور اعلام کردند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 88020 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟