به گزارش رکنا، سرهنگ "کیومرث عزیزی" فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: حدود یک ماه پیش شکایت 400 نفر از رانندگان وانت بار شهرستان اراک در خصوص کلاهبرداری یک شرکت خصوصی از آنان به پلیس آگاهی استان ارجاع شد و بلافاصله پرونده در اختیار تیمی تخصصی از کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در تحقیقات مقدماتی که از شاکیان پرونده صورت گرفت مشخص شد که شرکتی خصوصی بر اساس قراردادی که از چهار سال قبل با تاکسیرانی و رانندگان خودروهای وانت بار داشته ، موظف بوده که ماهیانه حق بیمه رانندگان را طبق ضوابط دریافت و به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز کند.

این مقام ارشد انتظامی در استان مرکزی ادامه داد: بعد از مدت زمانی مشخص می شود که مدت پنج ماه حق بیمه رانندگان خودروهای وانت به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است و این عدم پرداخت طبق قانون باعث افزایش جرایم دیرکرد حق بیمه برای رانندگان شده است.

سرهنگ عزیزی با اشاره به اقدامات عملیاتی پلیس در شناسایی و دستگیری عاملان این کلاهبرداری گفت: با آغاز تحقیقات پرونده ابتدا کلیه مستندات و مدارک اعم از قراردادهای منعقده و اسناد وجوه واریزی رانندگان اخذ و مورد بررسی قرار گرفت و بررسی ها حاکی از آن بود که در این مدت، حق بیمه رانندگان به میزان دو میلیارد و 500 میلیون ریال به حساب شرکت خصوصی واریز شده است و این شرکت دارای پنج ماه بدهی معوقه به سازمان تامین اجتماعی است.

وی تصریح کرد: با ادامه بررسی ها مشخص شد که مدیرعامل شرکت که در قم ساکن بود متواری شده است و نماینده وی در شرکت نیز پاسخگوی، مراجعان نیست.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: با احضار نماینده شرکت مربوطه، وی مورد بازجویی تخصصی کارآگاهان قرار گرفت و در بررسی های کارشناسی بر روی اسناد موجود مشخص شد که سه ماه از حق بیمه رانندگان توسط نماینده شرکت و دو ماه نیز توسط مدیرعامل شرکت به میزان دو میلیارد و 500 میلیون ریال تصاحب شده است.

سرهنگ عزیزی خاطر نشان کرد: با هماهنگی مراجع قضایی دستور جلب مدیرعامل شرکت نیز اخذ شد و با برنامه ریزی دقیق و در تلاشی شبانه روزی متهم در مخفیگاهش دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: با تکمیل تحقیقات و اعترافات دو متهم دستگیر شده، هردو نفر برای سیر مراحل قانونی به محاکم قضایی معرفی و سپس روانه زندان شدند.

کدخبر: 88091 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟