کج سلیقگی در انتقال پیکر ۳ سرباز شهید مرزبانی+عکس

روز گذشته پیکر مطهر سه مرزبان شهید نیروی انتظامی پس از انتقال از سیستان و بلوچستان، در حالی وارد فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد شد که انتقال پیکر این سه سرباز وظیفه که همزمان با روز عید سعید فطر در درگیری با گروهک‌های معاند به شهادت رسیده بودند، در حین خروج از هواپیما، با تشریفات معمول نظامی همراه نبود.
بر اساس تصاویر پخش شده از انتقال پیکر پاک این شهیدان از صدا و سیما، پیکر مطهر این 3 شهید، علی‌رغم عرف معمول نظامیان که در تمام کشورها مرسوم است، منتقل شد و این پیکرها پس از قرار گرفتن در داخل سبدهای انتقال بار، از محوطه باند فرودگاه خارج شد.
این در حالی است که طبق عرف نظامی مرسوم در بسیاری از کشورهای دنیا، انتقال اجساد نیروهای نظامی با تشریفات خاصی همراه است و این تشریفات با احترام خاصی و مراسم معمولی همراه است.
این سه شهید در درگیری مرزی در منطقه جکیگور سیستان و بلوچستان در نقطه صفر مرزی به شهادت رسیدند و قرار بود تا پیکر این سه شهید به محل زندگی‌ خانواده‌شان در «زاوه»، «شیروان» و «آشخانه» منتقل شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.




واکنش سخنگوی ناجا درباره انتقال اجساد شهدای مرزبانی

سخنگوی ناجا گفت: شهدا گران سنگ ترین سرمایه های معنوی جامعه دینی و ایمانی ما هستند و لاجرم کنش و رفتار ما در برابر پیکر مطهر آنان باید از هر حیث بی نظیر باشد.

سردار سعید منتظر المهدی در واکنش به نحوه انتقال اجساد شهدای مرزبانی به کشور گفت: باید اذعان کنیم که متاسفانه گاهی از سر سهو و غفلت در انتقال پیکر نازنین شهدای عزیزمان کج سلیقگی هایی صورت می گیرد که باید به خاطر آن از خانواده معظم شهدا پوزش بطلبیم. سخنگوی ناجا ادامه داد: همه درقبال شهدا مسئولیم و می بایست پاسخگو باشیم. از دیگر دستگاههای مرتبط نیز انتظار می رود نسبت به شهدای کشورشان بیش از پیش مسئولیت پذیر و یاریگر ما باشند.


اخبار زیر را از دست ندهید:
مرگ پیرزن روستایی با برق پمپ آب
آتش سوزی در پاساژ قدیری رشت
شرط عجیب برای گرفتن زن دوم+عکس
شلیک مافیای مواد مخدر به روستائیان 15 قربانی گرفت
نماینده نی ریز و استهبان: محل سقوط اتوبوس سربازان از 20 سال قبل ناامن است
روایت استاندار خوزستان از 4 روز بحرانی در انفجارقلب پتروشیمی

کدخبر: 88120 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟