خانواده مقتول از قصاص قاتل گذشت / قاتل 8 سال پیش مردی را در اندیمشک به گلوله بسته بود

طوایف بیرانوند و خادم روز پنجشنبه در مسجد سیدالشهدای کوی لور اندیمشک در مراسمی با حضور جمع زیادی از مردم و اعضای شورای تامین سازش کرده و پرونده قتل یک مرد 45 ساله پس از سالها مختومه شد.
سرپرست فرمانداری اندیمشک در این مراسم با تاکید بر ایجاد روحیه وحدت و همدلی در جامعه گفت: نهادینه کردن فرهنگ عفو و بخشش به سلامت هرچه بیشتر جامعه کمک می کند.
پیمان جهانگیری نقش گذشت را در روح و روان آدمی بسیار اثرگذار و شایسته دانست و افزود: برای ترویج ارزش های انسانی و اسلامی همه باید با همدلی تلاش کرده و از توان بزرگان استفاده کنیم.
دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک نیز در این مراسم با اشاره به فرهنگ حسنه بخشش در جامعه اسلامی گفت: دستگاه قضایی از فرهنگ و سنت حسنه صلح و سازش حمایت کرده و در همین راستا باید از ظرفیت سران طوایف در پیشگیری از جرائم استفاده کرد.
صادق جعفری چگنی افزود: شوراهای حل اختلاف به همین منظور و برای بهره گیری بهتر و بیشتر از ظرفیت بزرگان و سران عشایر و ریش سفیدان در حل و فصل مشکلات تشکیل شده است.
وی بیان کرد: چندی پیش نیز با همت دستگاه قضایی و کمک بزرگان طوایف پرونده قتل یک جوان پس از 40 روز به سازش و بخشش منجر شد که نشان دهنده فرهنگ بخشش میان مردم شهرستان اندیمشک است.
وی با تاکید بر اینکه تلاش مجموعه دستگاه قضایی در روند اجرای عدالت ، ایجاد بستری برای پیشگیری از جرایم بوده افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و وجود فرهنگ غنی عشایر و احترام به بزرگان فرهنگ بخشش و سازش در جامعه زنده و پویاست.
ایرج حمیدی فر رییس دادگستری شهرستان اندیمشک نیز در سخنانی با قدردانی از نگاه انسان دوستانه خانواده مقتول گفت: چنین بخششی روح انسانیت را در جامعه اسلامی بیش از پیش زنده و جاری می کند.
تعدادی از بزرگان طوایف نیز در این مراسم از گذشت و عفو خانواده مقتول تقدیر کردند.
در این آیین بین خانواده های میرزاوند از طایفه خادم (مقتول) و خانواده بیرانوند(قاتل) صلح و سازش برقرار شد.
در حادثه قتلی که هشت سال پیش در اندیمشک اتفاق افتاد مردی 45 ساله به دنبال مشاجره لفظی از سوی قاتل به ضرب گلوله به قتل رسید. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 98556 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟