بریدن سر مردم بی اهمیت بود! /اعترافات یک داعشی جنایتکار که خانواده خود را هم فروخت

«طاهر سحاب جامل» 27 ساله در یکی از زندان‌های شهر کرکوک عراق از نحوه پیوستن خود به داعش در سال 2013 گفت، در حالی که دیدگاه‌های تاریک این گروه تروریستی پس از یک سال از حضور در موصل، وی را دلزده کرده بود.
جامل پیش از پیوستن به داعش به همراه مادر و برادرانش در «حویجه،» شهری کوچک در جنوب شهر نفت‌خیز کرکوک می‌زیسته است. کار او کشاورزی بود و اقدامش در ملحق شدن به داعش خانواده‌اش را شگفت‌زده کرد به حدی که آنها را دنیز به داعش فروخت .
وی در خصوص چگونگی عضویت و همکاری خود با داعش گفت: مردی به نام سلمان مرا به داعش معرفی کرد. او به من گفت به عنوان یک عضو داعش باید با دولت عراق مبارزه کنم. زمانی که به اعضای داعش پیوستم، آن‌ها در حال طرح‌ریزی عملیات مختلف در عراق و سوریه بودند. می‌گفتند به بهشت می‌رویم اما اکنون که من در زندان هستم قرار است کشته شوم و به جهنم بروم.
جامل ادامه داد: بیشتر اعضای این گروه تروریستی جوانانی بودند که در دهه 20 زندگی خود به سر می‌بردند. اما به سرعت افراد باتجربه از نظامیان وابسته به صدام حسین به عضویت داعش درآمدند. مأموریت ما تسلط بر مردم عراق و تصرف همه منابع انرژی این کشور به منظور تشکیل خلافت بود. در ابتدا اجازه حمل سلاح داشتم؛ اما پس از گسترش گروه تنها اعضای ارشد و فرماندهان رده میانی می‌توانستند در همه زمان‌ها با خود سلاح حمل کنند. اما دوری من از سلاح چندان به طول نیانجامید؛ کمی بعد در اوایل سال 2015 ترفیع گرفتم و فرماندهی گروهی متشکل از 70 نفر در درگیری‌های سنگین شهر «بیجی» در استان صلاح‌الدین به من سپرده شد.
تایید و تکذیب اعترافات متهم
یکی از مقامات پلیس کرکوک می‌گوید: جامل به طور دقیق نگفت که در درگیری‌های شهر بیجی چه تعداد نظامی و غیرنظامی عراقی به دست او و نیروهایش کشته شدند؛ اما به شرکت در کشتار اذعان کرد و گفت؛ اسرای خود را برای شکنجه و اعدام به دست سرکرده‌های این گروه تروریستی می‌سپرد و برایش بریدن گردن مردم عادی به منظور ایجاد رعب در مناطق تحت کنترل اهمیتی نداشته و تنها عمل به دستورات که گاهی به صورت مستقیم از سوی «ابوبکر بغدادی،» خلیفه خودخوانده داعش، صادر می‌شد حائز اهمیت بود.
به گفته این مقام امنیتی، جامل در ماه مه (31 روز منتهی به 12 خرداد) در روستایی نزدیک کرکوک دستگیر شد. پلیس با دریافت اطلاعات به دنبال او و هم‌دستانش بود. به نظر می‌رسد پس از دستگیری و محاکمه در دادگاه‌های کردستان عراق بود که وجدانش کمی بیدار شد .
با وجود آن که گناهکار بودن این افراد برای پلیس مسجل است ولی باید تا پایان تحقیقات که چند ماهی به طول می‌انجامد صبر کنیم ما با این افراد مانند انسان رفتار و از شکنجه آن‌ها خودداری می‌کنیم.
گفتنی است؛ حدود 70 عنصر داعش هم‌اکنون در زندان‌های کرکوک عراق به سر می‌برند و منتظر محاکمه هستند. از زمان آغاز جنایات داعش در عراق، حدود 60 تروریست به حبس ابد محکوم شده‌اند که بیشتر آن‌ها عراقی هستند. این تروریست‌ها در عملیات و زمان‌های مختلف دستگیر می‌شوند. تعدادی از آن‌ها هنگام خواب و برخی زمانی که با لباس زنانه قصد فرار داشتند بازداشت شده‌اند برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 98557 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟