وقتی همه خواب بودند یک آتش نشان میان شعله های آتش جان باخت +گزارش تصویری

به گزارش رکنا، در پی اطلاع رسانی ساکنان یک ساختمان مسکونی به سامانه 125 مبنی بر بروز آتش سوزی در یکی از واحدهای مسکونی و محبوس شدن تعدادی از ساکنان در میان دود ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران زنگ 4 ایستگاه 27، 98 و 55 را ساعت 1:25 بامداد امروز به صدا درآورد و آتش نشانان به سرعت خود را به محل حادثه در خیابان جنت آباد، بلوار لاله شرقی، بلوار پژوهنده کوچه لاله غربی 2 رساندند.
مهدی داوری معاون عملیات سازمان آتش نشانی در این باره اظهار داشت؛ در این حادثه یک ساختمان 4 طبقه مسکونی(سه طبقه روی همکف و یک طبقه زیرزمین) مشاهده می شد که بر اساس اطلاعات اولیه و اظهارات شاهدین، کانون آتش سوزی زیرزمین ساختمان بود و دود و حرارت بسیار بالای ناشی از آن موجب محبوس شدن تعدادی از ساکنان در ساختمان شده بودند.
وی ادامه داد: در این عملیات، آتش نشانان با هماهنگی و سرعت به دو گروه تقسیم شدند و با استفاده از تجهیزات کامل فردی و بستن دستگاه های تنفسی همزمان یک گروه به طبقات ساختمان رفتند و در همان لحظات اولیه موفق شدند 15 نفر از ساکنان را سالم از ساختمان خارج کنند. معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران افزود: گروه دیگری از آتش نشانان نیز همزمان در تلاش نفسگیر برای نجات افراد گرفتار در زیرزمین منزل مسکونی بودند که ناگهان یکی از آتش نشانان 36 ساله به نام "علی قانع " در محل آتش سوزی به یک باره دچار بی حالی شد که با تشخیص عوامل اورژانس حاضر در محل بر اثر وخامت حال عمومی به سرعت به مرکز درمانی منتقل شد.
داوری خاطرنشان ساخت: در ادامه عملیات مهار آتش سوزی و سعی در جستجوی افراد محبوسی در آتش، آتش نشانان با بانوی سالخورده و دچار معلولیت حرکتی مواجه شدند که بیهوش بر روی زمین افتاده بود. نیروهای عملیاتی وی را به سرعت از محل خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل دادند که متاسفانه مرگ وی توسط آنان تائید شد.
وی گفت: نیروهای عملیات، آتش سوزی گسترده و پر حرارت این واحد مسکونی را با تلاش همه جانبه خود مهار و خاموش کردند و پس از اطمینان از رفع هر گونه خطر برای ساکنان، پس از لکه گیری و خارج کردن دود از ساختمان به ماموریت خود پایان دادند.
داوری ضمن اظهار ناراحتی و تاسف، از شهادت این آتش نشان تهرانی در بیمارستان خبر داد.


بامداد امروز آتش نشان علی قانع هنگام نجات یک هم وطن از آتش سوزی آپارتمانی در غرب تهران به شهادت رسید


کدخبر: 98559 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟