محاکمه جوانی که در 17 روز  جان 2 نفر را گرفت

اولین جنایت این مرد به روز 10 اسفند‌ماه سال91 برمی‌گردد. در آن روز مسئولان بیمارستانی با مأموران کلانتری سیزده آبان تماس گرفتند و خبر از مرگ پسر 30ساله‌ای به نام مهرداد با ضربات چاقو دادند. در بررسی‌های مأموران مشخص شد روز قبل راننده یک خودروی 206، قربانی را که به‌شدت مجروح شده بود به بیمارستان منتقل کرده و به بهانه انتقال خودرو به پارکینگ از بیمارستان خارج شده و دیگر برنگشته است.
او که حسن نام داشت به‌طور ناگهانی ناپدید شده بود و هیچ‌کس از او اطلاعی نداشت. تا اینکه معلوم شد وی به اتهام سرقت دستگیر و زندانی شده است. وقتی وی تحت بازجویی قرار گرفت راز این جنایت را بر ملا کرد و گفت: من فروشنده مواد‌مخدر هستم. مدتی پیش با یکی از مشتریانم به نام اصغر بر سر پول مواد دچار اختلاف شدم. روز حادثه همراه مقتول در خیابان اصغر و یکی از دوستانش به نام سعید را دیدم. آنها با ما درگیر شدند و مهرداد مجروح شد. من هم او را به بیمارستان رساندم اما از ترس فرار کردم.
تحقیقات پلیس برای دستگیری سعید و اصغر ادامه یافت. بررسی‌ها نشان می‌‌داد که سعید به اتهام قتل مرد دیگری دستگیر شده و در زندان است. او در بازجویی‌ها به قتل مهرداد اعتراف کرد و گفت: 17روز پیش از قتل مهرداد، جوانی به نام بهمن را به قتل رساندم. از او و دوستش یک اسپیکر مخصوص ضبط خودرو گرفته بودم و آنها برای گرفتن این دستگاه بارها به خانه من آمده و فحاشی کرده بودند. آن روز وقتی مقتول سراغ من آمد با او درگیر شدم و بعد از آن با چاقویی که زیر آستین لباسم مخفی کرده بودم به او چند ضربه زدم و پا به فرار گذاشتم.
وی افزود: بعد از قتل به خانه اصغر رفتم و در آنجا مخفی شدم تا اینکه 9اسفند‌ماه وقتی با خودروی او به خیابان رفته بودیم ناگهان او راننده خودروی پژویی را نشان داد و گفت از وی پول طلب دارد که بعد از تعقیب آنها و درگیری دومین جنایت رخ داد و من این بار نیز با چاقو سرنشین پژو را به قتل رساندم. به‌دنبال اعترافات متهم پرونده وی مدتی قبل در دادگاه به 2مرتبه قصاص محکوم شد اما این رأی در دیوان عالی کشور نقض شد. قضات شعبه 13دیوان عالی کشور در جریان بررسی پرونده دریافتند که خانواده یکی از مقتولان برگه انحصار وراثت دریافت نکرده‌اند و از سویی فرزندان دومین مقتول نیز زیر 18سال سن دارند. به این ترتیب بار دیگر پرونده به دادگاه فرستاده شد.
در جلسه محاکمه که دیروز در شعبه دوم دادگاه کیفری یک برگزار شد اولیای دم یکی از مقتولان حاضر نبودند اما ولی دم دومین مقتول که مادر او بود گفت: من قبلا برای قاتل درخواست حکم قصاص کرده بودم اما حالا با اینکه قاتل تلاشی برای بخشش انجام نداده نمی‌توانم درخواست قصاص کنم. در ادامه متهم بار دیگر جزئیات 2جنایت را شرح داد و گفت: هر دو قتل را قبول دارم اما نمی‌خواستم این اتفاق بیفتد. من مادر پیری دارم که برای بخشیده شدن من تلاش می‌کند اما پولی برای گرفتن رضایت ندارد. به همین دلیل از اولیای دم مقتولان درخواست می‌کنم که من را ببخشند. در پایان این جلسه قضات دادگاه برای تصمیم‌گیری در این‌باره وارد شور شدند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 98877 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟