سنگ پرانی خونین در منطقه آبعلی / شهادت 2 مسافر که اتفاقی قاتل و اعلامیه قربانی را دیدند+عکس

به گزارش خبرنگار رکنا، پنجم شهریور 93 به پلیس آبعلی خبر رسید به دنبال سنگ پرانی در این منطقه پسر 27ساله ای به نام مجید جان سپرده است. شواهد نشان می داد مجید پس از شرکت در درگیری دسته جمعی کشته شده است. تحقیقات در این زمینه آغاز شده بود که مادر وی برادر 43ساله اش به نام محمد را عامل قتل پسرش معرفی کرد . محمد بازداشت شد و به درگیری خونین اعتراف کرد.
این مرد پای میز محاکمه ایستاد و گفت: مادرم زندگی فقیرانه ای داشت. او در زمان حیاتش وصیت کرده بود بعد از مرگش اسباب و اثاثیه خانه اش را وقف کنیم. بعد از مرگ مادرم به خانه او رفتم تا به وصیتش عمل کنم اما خواهرم مانع شد و این شروع درگیری بود. شب خواهرم و شوهرش و پسرهایش مقابل خانه مان آمدند و شیشه های خانه را شکستند. من از سر و صدا بیرون رفتم و دیدم عده زیادی مقابل سنگ پرانی می کنند. من هم وارد دعوا شدم.
به طرفین دعوا سنگ پرتاب کردم اما سنگی که پرت کردم با سرخواهرزاده ام برخورد نکرد و نمی دانم او چطور در این دعوا کشته شد.
در پایان ان جلسه هیات قضایی با توجه به انکار متهم پرونده را لوث تشخیص داد و حکم به برگزاری مراسم قسامه داد.
قرار بود 50 نفر از بستگان نسبی اولیای دم در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی امین مقدم زهرا و با حضور دو قاضی مستشار حاضر شوند و سوگند بخورند که محمد قاتل خواهرزاده اش است تا محمد به قصاص محکوم شود اما قبل از برگزاری این مراسم پدر و مادر قربانی اعلام دوشاهد را به صورت اتفاقی یافته اند که می توانند حقیقت را به هیات قضایی بگویند.
با این ادعا مراسم قسامه برگزار نشد و دو شاهد جوان به جایگاه ویژه فراخوانده شدند.
یکی از آنها گفت: همراه دوستانمان برای تفریح به منطقه آبعلی رفته بودیم . دوستانمان کنار رودخانه نشستند و من و احمد برای خرید سوار ماشین شدیم و در بین راه شاهد درگیری گروهی شدیم. چندین نفر به سمت یکدیگر سنگ پرتاب می کردند. من دیدم که متهم با سنگی بزرگ به سر مقتول کوبید. ما محل را ترک کردیم و بعد از تفریح به محل زندگی مان به ورامین برگشتیم.
وی ادامه داد: در تعطیلات عید فطر امسال همراه دوستانمان به شمال سفر می کردیم که در بین راه بار دیگر به این منطقه آمدیم. من و دوستم برای خرید به یک سوپرمارکت رفته بودیم که با یک اعلامیه روی شیشه مغازه روبه رو شدیم. وقتی از فروشنده ماجرا را پرسیدیم فهمیدیم صاحب عکس اعلامیه همان پسری است که ما دوسال قبل شاهد کشته شدن او بودیم. به همین خاطر خانواده اش را پیدا کردیم و به دادگاه آمدیم تا شهادت بدهیم.
دومین شاهد نیز حرف های دوستش را تایید کرد و محمد را عامل قتل خواند.
در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 98949 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟