گفتگوی تصویری با دزدی  که مثل خرگوش می دوید+فیلم و عکس
حجم ویدیو: 21.52M | مدت زمان ویدیو: 00:00:01
شهادت مامور پلیس

به گزارش رکنا ، ساعت 4 ظهر 27 فروردین ماه سال جاری ماموران گشت کلانتری 153 شهرک ولیعصر به 2 جوان که پلاک موتورشان را مخدوش کرده بودند مشکوک شدند.
ماموران در این مرحله اقدام توقف موتورسیکلت کردد که در این مرحله یکی از متهمان پا به فرار گذاشت که یکی از ماموران راننده موتور سوار را دستگیر و در ادامه گروهبان یکم محمد رضایی 20 ساله به تعقیب متهم فراری رفت.
تعقیب و گریز مامور جوان با پای پیاده به سمت خیابان آیت الله سعیدی بود که زمان عبور از این خیابان خودروی پراید سفید رنگی که زن جوانی پشت فرمان آن بود با سرعت زیاد با مامور پلیس تصادف کرد و متهم تحت تعقیب توانست پا به فرار بگذارد.
گروهبان یکم رضایی در حادثه به خاطر ضربه به سرش به کام مرگ فرو رفت و در این مرحله بازپزس عموزادی از شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 دستور داد تا تیمی ازماموران اداره پنجم پلیس آگاهی تهران براس دستگیری این متهم فراری وارد عمل شوند.
ماموران در تحقیقات ابتدایی پی بردند که متهم فراری مهدی 27 ساله یکی از تبهکاران حرفه ای است و بررسی پرونده وی نشان از آن داشت که این متهم در سال های گذشته بارها به خاطر زورگیری روانه زندان شده و آخرین سابقه وی مربوط به سال 94 است که بارضایت گرفتن از شاکی و قرار وثیقه از زندان آزاد شده است.
تجسس ها برای دستگیری این متهم ادامه داشت ت اینکه مخفیگاه وی در منطقه دهکده المپیک شناسایی شد و ماموران روز یک شهریور ماه در عملیاتی غافلگیرانه مهدی را دستگیر کردند.
"مهدی" پس از دستگیری به دهها فقره زورگیری و سرقت های خشن بویژه از کارگران ساختمان های نیمه ساز در جنوب و جنوب غرب تهران بویژه در مناطق شهرک ولیعصر ، پاسگاه نعمت آباد ، خیابان زمزم و ... اعتراف کرد و در خصوص روز فرارش از دست مأمورین به کارآگاهان گفت : روز حادثه برای زدن بنزین به جایگاه سوخت رفته بودیم. قصد داشتیم تا پس از زدن بنزین به سرقت برویم و به همین علت یک چاقو همراه خود داشتم که آنرا زیر لباس خود پنهان کرده بودم ؛ ناگهان در حین خروج از پمپ بنزین مأمورین کلانتری به ما دستور ایست دادند ؛ به راننده موتور گفتم که توقف نکند اما دیگر دیر شده بود و امکان فرار با موتور وجود نداشت ؛ چون سرقتهای زیادی انجام داده بودیم و چاقو همراهم بود طمینان داشتم که در صورت دستگیری به این زودی از زندان آزاد نخواهم شد ؛
وی افزود: تصمیم به فرار گرفته و با عبور از اتوبان آیت الله سعیدی شروع به فرار کردم . یکی از مأموران در تعقیبم بود و چندین بار به من دستور ایست داد اما من همچنان به فرار خود ادامه دادم . ناگهان صدای برخورد بلندی را شنیدم ؛ در یک لحظه پشت سر خودم را نگاه کردم و دیدم که یک دستگاه خودرو سواری پراید با مأموری که مرا تعقیب می کرد ، تصادف کرده است ؛ به سرعت از محل متواری شدم و پس از آن از طریق روزنامه ها متوجه شدم که آن مأمور فوت کرده است.
این متهم ادامه داد: پس از مدت کوتاهی نیز فیلم تصادف آن مأمور را در شبکه های اجتماعی مشاهده کردم . بسیار ترسیده بودم و اطمینان داشتم که مأمورین به دنبال من هستند . به همین علت مخفیگاهم را تغییر دادم اما خیل زود در دهکده المپیک دستگیر شدم " .
سرهنگ کارآگاه داوود فـرد ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح متهم به دهها فقره زورگیری و تهدید با سلاح سرد جهت سرقت اموال ( پول نقد ، گوشی تلفن همراه و ... ) و سوابق متهم در ارتکاب سرقت های بعنف و به جهت شناسایی مالباختگانی و شکات پرونده با تقاضای انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس عموزاد خواست تا مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده اند اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند .
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 193130 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟