4 فیلم از انفجار BMW در نیایش – 4 بامداد؛ رکورد مرگبار
حجم ویدیو: 5.73M | مدت زمان ویدیو: 00:00:01

با گذشت یک روز از حادثه رکوردگیری مرگبار در بزرگراه نیایش، جزئیات تازه‌ای از لحظه وقوع حادثه و مشخصات قربانیان به‌دست آمده است.

راننده ب ام و که سحرگاه سه‌شنبه به همراه دو دوست دیگرش در حادثه بزرگراه نیایش از دنیا رفته‌اند، در آخرین لحظات زندگی تصویر کیلومترشمار اتومبیلش را که روی سرعت 240 کیلومتر بر ساعت بوده در موبایلش ثبت کرده و در پست اینستاگرام گذاشته است. او سحرگاه دیروز در جریان آخرین رکوردگیری زندگی‌اش ناگهان از مسیر منحرف شده و پس از رد شدن از جوی و پیمودن حدود 150 متر در پیاده‌رو، به پایه‌های پل عابر پیاده کوبیده شده است. بدنبال این تصادف، موتور اتومبیل 30 متر دورتر از نقطه برخورد پرتاب شده و اتومبیل آتش گرفته است.

بررسی‌های پلیسی نشان می‌دهد نادر و محمد از مدت‌ها پیش به اتفاق دوستانشان به رکوردگیری در بزرگراه‌های تهران می‌پرداخته‌اند. وی همچنین در چند ویدیویی که در صفحه خود گذاشته با یکی از دوستانش سوار بر موتور GSR 1000 با سرعت بالای 200 کیلومتر در حال راندن موتوسیکلت است.

سرهنگ زینی رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران گفت که سرعت ب ام و در لحظه برخورد روی 198 کیلومتر ثابت مانده است. ظاهرا راننده بسیار دیر و تنها درپی انحراف، در کسری از ثانیه فرصت کرده ترمز کند.

اعضای اکیپ‌های امداد که در محل حادثه حاضر شده بودند، پس از خاموش کردن آتش، به دشواری توانستند پیکر قربانیان حادثه - راننده به همراه دو دوست دیگرش - را از میان آهن‌پاره‌های لاشه اتومبیل خارج سازند.

گشت خبرنگار "رکنا" در اینستاگرام متعلق به راننده ب ام و نشان می‌دهد که وی دو روز پیش از تصادف نیز در رکوردگیری سرعت، از 240 کیلومتر برساعت نیز فراتر رفته است.

به‌گزارش پلیس راهور، ساعت 4:45 دقیقه صبح سه‌ شنبه چهارم اسفندماه، یک خودرو ب ام و اتاق 3 مدل 2014 در بزرگراه نیایش در تقاطع اشرفی اصفهانی از مسیر اصلی منحرف شده و با سرعت 195 کیلومتر برساعت به پایه فلزی پل عابر پیاده کوبیده شده است. درپی این برخورد، ب ام و آتش گرفته و مشخص نیست آیا سرنشینان اتومبیل در لحظه آتش گرفتن آن به‌ هوش بوده‌اند یا جان باخته‌اند.اما هرچه بوده در آتش گرفتار شده و کاملاً سوخته‌اند.

آتش نشانان پایتخت به فاصله پنج دقیقه پس از وقوع حادثه، به محل انفجار رسیده و به‌سرعت آتش را خاموش می‌کنند. اجساد با دشواری و بریدن میله‌ها و اسکلت سوخته اتومبیل خارج شده و به پزشکی قانونی انتقال می‌یابد. در تحقیقات مأموران کلانتری باغ‌فیض مشخص می‌شود اتومبیل متعلق به نادر، جوان ورزشکار بوده و خود وی در لحظه حادثه پشت فرمان بوده. دو دوست راننده نیز به نام محمد ، سابقه قهرمانی پرورش اندام داشته و دیگری به نام علی ، دیگر سرنشینان اتومبیل بوده‌اند.

دوربین‌ها چه ثبت کردند؟

در شب حادثه و در دقایقی قبل از وقوع تصادف، دوربین‌های ترافیکی عبور خودروی قربانیان از چراغ قرمز تقاطع ولیعصر و نیایش را ثبت کرده و جریمه صادر می‌شود. بررسی‌های تیم تحقیق نشان می‌دهد این راننده بارها بخاطر سرعت غیرمجاز در بزرگراه‌ها جریمه شده است.

آنچه دوربین‌ها در نخستین ساعات بامداد سه‌شنبه در بزرگراه نیایش ثبت کرده‌اند، عبور و مرور بسیار اندک است و رفت و آمد چندان اتومبیل‌ها دیده نمی‌شود. اما یک موتوری درست در لحظه وقوع تصادف از روی پل اشرفی اصفهانی روی نیایش عبور می‌کرده است. موتورسوار با مشاهده منحرف شدن ب ام و و کوبیده شدن به پایه‌های فولادی پل عابر پیاده بلافصله دور زده و در جهت مخالف به ابتدای پل برمی‌گردد.

گفت‌و گو با داماد خانواده راننده

اجساد قربانیان حادثه را داماد خانواده راننده در پزشکی قانونی شناسایی کرده است. او در گفت‌وگو با خبرنگار ما تأیید می‌کند که محمد از مدت‌ها پیش در بزرگراه‌های تهران رکوردگیری سرعت می‌کرد. او می‌گوید، محمد فرزند دوم و تک پسر خانواده محسوب می‌شد.

داماد خانواده می‌افزاید: ساعت 8 صبح سه‌شنبه یکی از دوستان محمد به من زنگ زد و سراغ محمد را گرفت. من نگران شدم و پیگیری که کردم فهمیدم محمد از شب قبل به خانه نیامده است. خودم با دوست‌اش تماس گرفتم. او گفت محمد دیشب در بزرگراه نیایش تصادف کرده اند.

وی درپی این تماس به کلانتری باغ‌فیض و سپس به پزشکی قانونی مراجعه کرده است.

داماد خانواده مشاهداتش در پزشکی قانونی را چنین بازگو می‌کند: اجساد کاملا سوخته بودند. هچ‌کدام قابل تشخیص نبودند و تنها تکه‌هایی از لباس‌های‌شان به‌جا مانده بود. تنها از این طریق بود که توانستم آنها را شناسایی کنم.

کامنت‌های دوستان قربانیان

خبرنگار «رکنا» طی گشتی در اینستاگرام محمد، نگاهی به کامنت‌های دوستان وی انداخته است؛

محمد نوشته: اینم عاقبت سرعت. خودشو به کشتن داد.

سامان کامنت گذاشته: خدا رحمتشون کنه و به خانواده‌ها هم صبر بده.

سید امیر: خدا رحمتش کند.

امیر حسین، دوست دیگر محمد، نوشته: خدا رحمت کنه،،، لطفا و خواهشاً!!!!! همه حواستون رو جمع کنید اگه به فکر بقیه نیستید به فکر خودتون باشید، به‌خصوص الان که نزدیک عیده،،،، الکی الکی داریم جوون‌هامون رو از دست می‌دیم.

بابک نوشت: قدر زندگیتو ندونستی حیف!

میلاد به بازماندگان محمد این‌چنین تسلیت گفته: اللَّهُمَّ إِنِّی أَعُوذُ بِکَ مِنْ عَذَابِ الْقَبْرِ وَ مِنْ ضِیقِ الْقَبْرِ وَ مِنْ ضَغْطَةِ الْقَبْر

ویش‌مو نوشته: امروز تو تصادف نیایش پرواز کردی به آغوش مادرت

علایق محمد از صفحه شخصی اینستاگرامش

علاقه به بدنسازی در تمام عکس‌های محمد ارغیده مشخص است:

پست تنهایی یکی از قربانیان حادثه

علی یکی از 3 قربانی حادثه نیایش نیز در آخرین پست اینستاگرامی که 4 هفته پیش گذاشته، این شعر را نوشته:

ﺣﺎﻝ ﻣـﻦ ﺑـﺪ ﻧـﻴﺴﺖ , ﻏﻢ ﻛـﻢ ﻣــﻴـﺨﻮﺭﻡ . . .

ﻛـــــﻢ ﻛـﻪ ﻧـﻪ, ﻫــﺮ ﺭﻭﺯ ﻛـﻢ ﻛـــﻢ ﻣــﻴـﺨـﻮﺭﻡ . . !

ﺁﺏ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫــﻢ , ﺳــــﺮﺍﺑــﻢ ﻣـﯽ ﺩﻫــﻨﺪ . . .

ﻋــــﺸﻖ ﻣـــﯿـﻮﺭﺯﻡ , ﻋـــــﺬﺍﺑـﻢ ﻣــــﯿـﺪﻫـﻨﺪ . . !

ﻣــﻦ ﻧــﻤـﯿﺪﺍﻧـﻢ ﮐــﺠﺎ ﺭﻓـــﺘـﻢ ﺑﻪ ﺧــﻮﺍﺑــــ . . .

ﺍﺯ ﭼـــﻪ ﺑـــــــــﯿـﺪﺍﺭﻡ ﻧــــﮑــﺮﺩﯼ ﺁﻓــــــــﺘــﺎﺏ . . !

ﭼـــﻨﺪ ﺭﻭﺯﯾـــﺴـﺖ ﺣـــﺎﻟﻢ ﺩﯾـــﺪﻧـﯽ ﺳـﺖ . . .

ﺣـﺎﻝ ﻣــﻦ ﺍﺯ ﺍﯾـﻦ ﻭ ﺁﻥ ﭘـــــﺮﺳــﯿﺪﻧﯽ ﺳـﺖ . . !

ﮔــــﺎﻩ ﺑـﺮ ﺭﻭﯼ ﺯﻣــــﯿـﻦ ﺯﻝ ﻣــــﯿــﺰﻧـــــــــﻢ . . .

ﮔــــــﺎﻩ ﺑـﺮ ﺣــﺎﻓـﻈـ تفأل ﻣــــــــــﯿﺰﻧــــــــﻢ . . !

ﺣــﺎﻓﻆ ﺩﯾــــــﻮﺍﻧـــﻪ ﻓـــﺎﻟـــــــﻢ ﺭﺍ ﮔـــــﺮﻓـﺖ . . .

ﯾـــﮏ ﻏــــﺰﻝ ﺁﻣـــــﺪ ﮐﻪ ﺣــﺎﻟــــــﻢ ﺭﺍ ﮔـــــﺮﻓـﺖ . . !

* ﻣــــــﺎ ﺯ ﯾــﺎﺭﺍﻥ ﭼـــﺸـﻢ ﯾـــــﺎﺭﯼ ﺩﺍﺷـﺘـﯿـــﻢ

ﺧــﻮﺩ ﻏـــﻠﻂ ﺑـــــﻮﺩ ﺁﻧـــــﭽـﻪ ﻣــﯽ ﭘـــﻨـﺪﺍﺷﺘـﯿــــﻢ ....

وی در اکثر کامنت‌هایی که در اینستاگرام خود گذاشته، از تنهایی و نومیدی یاد می‌کرده، همچنین عکس‌هایی از آدم‌های سرتا پا تتویی در صفحه‌اش به‌چشم می‌خورد.

کدخبر: 21589 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟