فیلم انفجار انتحاری در مسجدالنبی مدینه + عکس
حجم ویدیو: 13.75M | مدت زمان ویدیو: 00:00:01
رکنا: هویت فرد انتحاری که خود را در نزدیکی مسجد النبی در مدینه منوره منفجر کرد، اعلام شد.

العربیه اعلام کرد یک فرد انتحاری خود را در اطراف یکی از مراکز امنیتی عربستان سعودی در نزدیکی مسجد النبی در مدینه منوره منفجر کرده است.
منابع رسانه ای عربستان سعودی جزئیات جدیدی را درباره هویت عامل انتحاری دوشنبه شب مدینه منوره فاش کردند.
این فرد انتحاری «عمر عبدالهادی عمر الجعید العتیبی» نام دارد. جوانی 18 ساله اهل طائف که دولت عربستان می گوید مدت هاست تحت تقعیب نیروهای امنیتی بود.
العتیبی بعد از اینکه نتوانست از در شرقی مسجدالنبی وارد حرم نبوی شود خود را بیرون ازاین محوطه منفجر کرد.
منابع امنیتی عربستانی گفته اند این فرد تروریست هنگام صرف افطاری تعدادی از نیروهای ویژه امنیتی را هدف قرار داد که طی این حمله شش نفر ازجمله چهار سرباز و دو تن از زائران حرم شریف نبوی کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.
تلویزیون العربیه شامگاه دوشنبه از انفجاری انتحاری در نزدیک یک مقر امنیتی در مدینه منوره خبر داد.رویترز نیز گزارش داد، این انفجار در نزدیکی حرم نبوی واقع در مدینه منوره رخ داد.
راشاتودی هم گزارش داد، شبکه های اجتماعی تصاویری از ستون دود نزدیک مسجد مدینه منتشر کرده اند.
یکی از شاهدان عینی هم به خبرگزاری فرانسه گفت، یک بمبگذار انتحاری خودش را در مقابل مسجد شیعیان شهر قطیف منفجر کرد. من جسد او را دیدم. یکی از شاهدان عینی نیز گفت: جوانان نمازگزار (شیعه) مانع از ورود بمب گذار انتحاری به مسجد شیعیان در قطیف شدند.
به گفته این شاهدان، هیچ کس در این انفجار آسیب ندید. خبرگزاری رویترز نیز به نقل از شاهدان عینی از وقوع دو انفجار پیاپی در نزدیکی مسجد قطیف خبر داد.
یک بمب گذار انتحاری دیگر نیز روز گذشته خود را در مقابل کنسولگری آمریکا در جده منفجر کرد. شامگاه یکشنبه یک انتحاری خود را در پارکینگ بیمارستان دکتر سلیمان فقیه در شهر جده منفجر کرده بود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 87814 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟