چادر آسمانی / پلیس برگزار می کند+فیلم
حجم ویدیو: 10.82M | مدت زمان ویدیو: 00:00:01
چادر آسمانی / پلیس برگزار می کند

معمولا هرساله نیروی انتظامی یک اقدام شاخص در سطح ملی با رویکرد ایجابی در حوزه عفاف و حجاب در دستور کار خود قرار داده است.
اقدامات اجرایی ناجا پیرامون عفاف و حجاب در قالب محورهای 21 گانه مصوب شورای فرهنگ عمومی در سال 1384 است که به موجب آن مأموریت و وظایف کلیه دستگاه ها و سازمان های زیربط از جمله نیروی انتظامی در این زمینه مشخص گردیده مصوبه مذکور طی نامه شماره 2029/الف مورخه 4/11/1384 به ناجا ابلاغ گردیده و این مصوبه در کنار سایر قوانین بالا دستی نظیر قانون اساسی (اصل سوم) قانون ناجا (ماده 4) و قانون مجازات اسلامی (ماده 638 و ...) در تمامی سطوح لازم الاجرا می باشد.
ب: رویکرد علمی و فرهنگی
نیروی انتظامی جهت شناخت علمی بسترها و عوامل اجتماعی که زمینه بروز مفاسد اجتماعی را فراهم می آورند اقدامات اساسی و زیربنایی را ساماندهی نموده و در سراسر کشور به صورت هماهنگ اجرا می نماید که اهم این فعالیت ها به شرح زیر اعلام می گردد.
پلیس به موازات و دوشادوش وظایف سلبی در این حوزه که قانون بر عهده اش گذاشته، کارهای ایجابی را برنامه ریزی و طراحی کرده است که به حول و قوه ی الهی نمونه اش را در قالب جشنواره ی چادرهای آسمانی شاهد هستید.
جای افتخار و تشکر دارد که هنرمندان متعهد زیاد و گمنامی در این سرزمین وجود دارند که کمک شایانی به گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در حوزه ی کاری خود می نمایند. نویسندگان متعهد، عکاسان متعهد، طراحان متعهد و...
هنرمندان عزیز و متعهد، خیلی از جاها پا پیش گذارده اند و به سازمان های مختلف مراجعه کرده اند و اعلام آمادگی برای نشر مفاهیم قانون مند، اسلامی، پیشگیرانه و ایجابی نموده اند. اعتقاد به اهداف مقدس ناجا در تامین امنیت هموطنان و اعتماد به هنرمندان این مرزو بوم، خود را در قالب تولید آثار آموزشی گرافیکی، متون آموزشی در قالب جشنواره های فیلم پلیس در سالهای گذشته، توجه به کاهش تلفات انسانی، توجه به آموزش شهروندان با هر دین و مذهبی و در هر سن و سالی و با هر جنسیتی.
تولید نمایشگاه های آموزشی سیار با عناوین مسیر سعادت، امنیت پایدار، برپایی جشنواره ی هنر و امنیت در زمینه ی پوستر، تصویر سازی، کاریکاتور و عکس در سال های گذشته و برگزاری مسابقه ی عکس چادرهای آسمانی ویژه کودکان کمتر از 9 سال در سال 1394 نشان داده است. حمایت نیروی انتظامی از چنین موضوعات هنری آموزشی، نشان از توجه سلسله مراتب فرماندهی ناجا برای برقراری نظم با تدابیر غیر سلبی دارد.
نظر به اهمیت بحث حجاب و تأثیر نامطلوب بدحجابی در جامعه ضرورت تدوین راهکارهای مناسب علمی برای پیشگیری از روند رو به رشد پدیده بد حجابی که در سطح جامعه احساس می گردد، بر همین اساس معاونت اجتماعی ناجا اقدام به برگزاری سلسله نشست های تخصصی حجاب با هدف دستیابی به چارچوب واحد در این زمینه نمود که از حضور اساتید حوزه های جامعه شناسی، دینی، حقوقی و مسئولین صاحب نظر درون سازمانی نموده که حاصل این سلسله نشست ها دستیابی به دستاوردهای علمی و جمع آوری اطلاعات در سراسر کشور با محورهای توسعه عفاف و حجاب، آسیب شناسی بدحجابی در جامعه بررسی آسیب های اجتماعی خانواده ها، زیبایی شناسی رنگ و پوشش اسلامی، انضباط اجتماعی و تحکیم خانواده را می توان نام برد.
سایر اقدامات مرتبط را می توان به برگزاری نمایشگاه های تخصصی و عمومی در فرهنگسراها و مراکز علمی در سراسر کشور در محورهای امنیت اجتماعی، عفاف و حجاب، خانواده، حجاب در آیینه تاریخ و... بوده است.
آموزش های همگانی از طریق اطلاع رسانی و هشدار در قالب انتشار بروشور، تراکت، ‌بنر، پوستر، تلویزیون های شهری در سراسر کشور و آموزش های حضوری چهره به چهره در جوامع هدف مثل مدارس، انجمن اولیاء، کارکنان دولت، صنوف، انجام نشست های علمی و تخصصی در مراکز علمی و دانشگاهی کشور در محورهای عفاف و حجاب، آسیب های اجتماعی دانش آموزان، انجام مشاوره های خانوادگی، حقوقی و تحصیلی توسط کارشناسان متخصص و مجرب و ارائه خدمات مشاوره به افراد دستگیر شده و برگزاری همایش های علمی در سطح ملی و تجلیل از زنان محجبه و برگزاری مسابقه عکاسی چادرهای آسمانی می باشد.
در خصوص جشنواره چادرهای آسمانی و تجلیل از جلوه های حجاب برتر، معمولا هرساله نیروی انتظامی یک اقدام شاخص در سطح ملی با رویکرد ایجابی در حوزه عفاف و حجاب در دستور کار خود قرار می دهد؛ بهتر است اینجا اشاره ای کنم به اینکه:
عناوین روز شمار هفته ی عفاف و حجاب به این شرح است:
شنبه19 تیر : « عفاف و حجاب ، میراث انبیاء الهی و ملل»
یکشنبه 20تیر: « عفاف و حجاب ، سیره نبوی و سبک زندگی اسلامی ایرانی»
دوشنبه 21 تیر: « عفاف و حجاب ، هویت اسلامی ، خودباوری ملی »
سه شنبه22 تیر: « عفاف و حجاب ، بهداشت و سلامت روان ، شادی و نشاط اجتماعی »
چهار شنبه23 تیر: « عفاف و حجاب ، امنیت اجتماعی ، احترام به قانون و حقوق شهروندی »
پنج شنبه 24 تیر: «عفاف و حجاب ، اقتصاد مقاومتی ، تولید و مصرف داخلی »
جمعه 25 تیر: « حیا ، عفت ، غیرت ، حافظ حریم خانواده »
شعار روز چهارشنبه به پیشنهاد معاونت اجتماعی نیروی انتظامی بوده است و مرتبط با صیانت از حقوق شهروندی، قانون وامنیت اجتماعی و ماموریت های محوله به نیروی انتظامی می باشد.
در همین روز ان شاء الله، مقرر است "جشنواره ی چادرهای آسمانی" با هدف ارج نهادن به عفاف و حجاب و "تجلیل از جلوه های حجاب برتر" از سوی معاونت اجتماعی ناجا برگزار شود.
در این جشنواره، با برنامه ریزی های به عمل آمده، از هشت نفر خانم محجبه ی برتر سازمان ها و دانشگاهها و همچنین از هشت منتخب مسابقه عکاسی چادرهای آسمانی که در سال 1394 برگزار شده است، تجلیل خواهد شد.
لازم به ذکر است که جوایز بخش تخصصی مسابقه ی عکاسی چهار میلیون تومان برای نفر اول، سه میلیون برای نفر دوم و دو میلیون تومان برای نفر سوم می باشد.
جوایز بخش مردمی مسابقه ی چادرهای آسمانی نیز اختصاص 5 جایزه ی دویست هزار تومانی به 5 شرکت کننده در زمینه ی عکاسی از دختران کوچکتر از 9 سال می باشد.
دلیل انتخاب عدد 8، تبرک جشنواره به نام و یاد امام هشتم "حضرت ثامن الحجج امام علی ابن موسی الرضا(ع)" بوده است .
محل برگزاری جشنواره، با توجه به اهمیت موضوع و لزوم توجه جامعه به مسأله ی حجاب، سالن حجاب مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران، انتخاب شده است.
سخنرانان همایش: وزیر محترم کشور به عنوان اصلی ترین متولی امر عفاف و حجاب در جمهوری اسلامی ایران، و حجت الاسلام والمسلمین قرائتی به دلیل تسلطشان به موضوع امر به معروف و نهی ازمنکر، عفاف و حجاب، و فرماندهی محترم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی خواهند بود .
برای تمامی دلسوزان نظام که در عرصه های مختلف رسانه ها، سازمان ها و حتی مجموعه های کوچک، برای برقراری امنیت و آسایش هم میهنان عزیزمان تلاش می کنند، و مروج اقدامات ایجابی جذاب و خلاقانه اند، آرزوی توفیق و بهروزی دارم.
والسلام.
سرهنگ محمد وطن دوست
مدیر کل آموزش همگانی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 88291 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟