لحظه هولناک عبور کامیون داعشی ها از روی مردم در جشن استقلال +فیلم وعکس
حجم ویدیو: 16.56M | مدت زمان ویدیو: 00:00:01
لحظه هولناک عبور کامیون داعشی ها از روی مردم در جشن استقلال +فیلم وعکس

شبکه سی ان ان به نقل از شهردار شهر نیس فرانسه اعلام کرد بر اثر برخورد کامیون با جمعیت در روز استقلال این کشور، 84 نفر کشته و بیش از 130 نفر زخمی شدند که حال 45 نفر از آنها وخیم گزارش شده است. دادستان نیس می گوید این کامیون پس از برخورد با جمعیت یک مسافت حداقل دو کیلومتری را طی کرده است.

سرعت کامیون 60 تا 70 کیلومتر در ساعت گزارش شده است و حرکت زیگزاگی راننده موجب شده آمار تلفات افزایش یابد. وی افراد حاضر در یک کنسرت ساحلی را نیز هدف حمله قرار داد.
به گفته برخی منابع محلی، افراد مسلح تعدادی را در هتل نزدیک محل حمله کامیون در شهر نیس فرانسه، به گروگان گرفته اند.
شبکه تلویزیونی بی بی سی در خبری فوری و زیر نویس اعلام کرد اوراق هویت یک فرانسوی تونسی تبار در حمله تروریستی در نیس پیدا شده است.این شبکه همچنین اعلام کرد فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه کابینه بحران تشکیل داده و شهردار پاریس برای حمایت از مردم نیس اعلام آمادگی کرده است.
یک مقام محلی در شهر نیس فرانسه گفت کامیونی که در حمله تروریستی در این شهر شرکت داشت پر از اسلحه و نارنجک بوده است. گفته می شود در این حادثه که در جریان مراسم بزرگداشت روز ملی فرانسه رخ داد، صدای تیراندازی شنیده شده است.
تلویزیون بی اف ام به نقل از مقامات محلی شهر نیس اعلام کرد یک کامیون به جمعیتی در این شهر حمله کرده است. آنها همچنین می‌گویند صدای شلیک چند گلوله نیز شنیده شده است.
خبرگزاری فرانسه هم گزارش داد: یک خودروی ون روز پنج‌شنبه به جمعیتی که در حال ترک یک مراسم نورافشانی در شهر نیس فرانسه بودند حمله‌ور شد و چندین نفر را زخمی کرد.
مقامات محلی این رخداد را یک حمله توصیف کردند و از ساکنان منطقه خواستند خیابان را ترک کنند.
خبرگزاری فرانسه هم اعلام کرد یک ون سفید با سرعت زیاد به سمت محل برگزاری مراسم نورافشانی رفت و به مردم حمله‌ور شد.
این مراسم سالانه به مناسبت روز باستیل برگزار شده بود.
به دنبال وقوع این حادثه، «فرانسوا اولاند» وضعیت اضطراری در فرانسه را 3 ماه دیگر تمدید کرد.
بنابر آخرین خبرها، منبعی نزدیک به پرونده تحقیق درباره حمله تروریستی شامگاه پنجشنبه در شهر نیس فرانسه، از شناسایی هویت عامل این حمله خبر داد و اعلام کرد این فرد، یک فرانسوی تونسی تبار 31 ساله بود.

به نقل از رسانه‌های فرانسه، سازمان ملل حمله تروریستی در شهر نیس این کشور را محکوم کرد.
«باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا نیز در بیانیه‌ای حمله در شهر نیس را محکوم کرد و گفت این حادثه به نظر یک حمله دلهره‌آور تروریستی است. اوباما همچنین گفت به تیم امنیتی خود دستور داده است به فرانسه در تحقیقات درباره این حمله کمک کنند.
رسانه های فرانسه روز جمعه اعلام کردند اداره تحقیقات ضدتروریستی این کشور، بررسی‌ها درباره حمله شامگاه پنجشنبه در شهر «نیس» را آغاز می کند.
وزیر کشور فرانسه نیز اعلام کرد: در حادثه نیس هشتاد نفر کشته شدند و وضع هجده نفر وخیم است.
«فرانسوا اولاند،» رئیس جمهور فرانسه، اعلام کرد به منظور حمایت از شهر نیس، روز جمعه به این شهر سفر خواهد رفت. او گفت احتمال تروریستی بودن حمله به تجمع مردم در شهر «نیس» را رد نمی کند.
دفتر وی روز جمعه اعلام کرد در پی وقوع حمله با کامیون در شهر نیس، رئیس جمهور به مرکز بحران وزارت کشور می رود و همچنین وضعیت اضطراری در فرنسه را به مدت 3 ماه دیگر تمدید می‌کند.
«دونالد تاسک،» رئیس شورای اروپا، گفت اروپا در کنار مردم و دولت فرانسه در مبارزه علیه خشونت و نفرت ایستاده است. همچنین «دیدیه ریندرز،» وزیر امور خارجه بلژیک، که در کنفرانس خبری مشترک با تاسک حضور داشت، این حمله را «وحشیانه» توصیف کرد. وزارت امور خارجه انگلیس به شهروندانش که در شهر نیس فرانسه حضور دارند، هشدار داد.
«دونالد ترامپ،» نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در واکنش به حمله تروریستی شب گذشته در نیس فرانسه اعلام کرد اگر رئیس جمهور شوم به کنگره دستور می دهم علیه داعش اعلان جنگ کند.
نخست وزیر چین نیز پیام تسلیت خود را به خانواده قربانیان حمله تروریستی در شهر نیس فرانسه ارسال و تروریسم را در همه ابعاد آن محکوم کرد. «لی کچیانگ» روز جمعه هنگام شرکت در یازدهمین نشست سران آسیا-اروپا در «اولان باتور،» پایتخت مغولستان، این موضوع را مطرح کرد.
«آنگلا مرکل،» صدر اعظم آلمان همبستگی کامل کشورش را با فرانسه پس از حمله تروریستی در شهر نیس این کشور اعلام کرد.
«سباستین کورتز،» وزیر خارجه اتریش، نیز در یک پیام توییتری، تعجب خودش را از این خبر اعلام کرد و به خانواده قربانیان تسلیت گفت. وی افزود کشورش در این لحظات سخت در کنار فرانسه خواهد ماند.
در حمله یک راننده کامیون به مردم در شهر نیس دست کم 84 نفر کشته شدند و خبرها از زخمی شدن 130 نفر حکایت دارد که حال 45 نفر از آنها وخیم است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.








































برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 98565 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟