دردسر شیطنت کودکانه 2 جوان در ساری

ابهامات و اسرار این حمله‌های شبانه وقتی بیشتر شد که دو پسر عموی جوان ضایعات فروش ادعا کردند برای این اقدام خلافکارانه‌شان هیچ انگیزه‌ای نداشته‌اند.

آنها سوار بر یک دستگاه موتور سه چرخ، در نخستین ساعات شب در حالی‌که خیابان‌های شهر شلوغ بود و فروشگاه‌ها مملو از مشتریانی بود که برای خریدهای خود از خانه بیرون زده بودند، نقشه خرابکارانه خود را عملی می‌کردند.

این دو اهل تایباد هستند اما از مدت‌ها پیش در یکی از محلات شهر ساری ساکن شده‌اند. هر یک از آنها برای خود تیرو کمانی تهیه کرده بودند و بنا بر اعترافات خودشان از آنها برای کشتن موش استفاده می‌کردند. اما ناگهان فکری شیطانی به ذهنشان خطور می‌کند. با انجام این خرابکاری‌ها تا بیش از 10 روز شایعات بسیاری در باره خلافکارانی مسلح در شهر بر سر زبان‌ها می‌افتد. این شایعات روح و روان مغازه‌داران را آزرده ساخته و کار به‌جایی می‌رسد که تعدادی از آنان برای مدت کوتاهی کرکره مغازه‌های خود را پائین آورده و خانه نشین می‌شوند.

با اعلام شکایت‌هایی از سوی مالک 16 فروشگاه در مناطق مختلف شهر ساری ماموران پلیس امنیت استان وارد عمل شدند. در مراحل نخستین تحقیقات، شایعه شد که راننده یک سوناتا با شلیک گلوله‌هایی سعی در بر هم زدن آرامش فروشگاهها دارد اما بررسی‌ها این فرضیه را قوت بخشید که عامل یا عاملان این تهاجم‌های اسرارآمیز با گوی‌های فلزی به مغازه‌ها حمله می‌برند.

در نهایت با ردیابی این متهمان از روی دوربین‌های مداربسته ظهرروز دوشنبه گذشته دو پسر عمو که به جمع‌آوری ضایعات اشتغال داشتند شناسایی و بازداشت شدند. این دو برای تشریح شیوه اقدامات خود در محل حادثه حضور یافته و شکل حملات را تشریح و بازسازی کردند.

مهدی 16 سال دارد. او با موتور سه چرخی که دارد خرج خانواده‌اش را درمی‌آورد. روزها ضایعات جمع می‌کند تا عصر تحویل خریدار بدهد. اهل تایباد است اما مدت طولانی است که در ساری ساکن شده است. می‌گوید: یک روز که در میان خیل عظیم خودروها داشتم با موتور از مقابل مغازه‌های پر از مشتری عبور می‌کردم این فکر شیطانی به ذهن‌ام خطور کرد. ناخودآگاه تیرو کمان را درآوردم. گوی فلزی که همیشه همراهم بود را داخل آن گذاشتم و بی‌هدف به سمت یکی از مغازه‌ها زدم شیشه با صدای بلندی فرو ریخت. ترسیدم اطراف را نگاه کردم کسی متوجه من نبود به سرعت به راهم ادامه دادم و از آنجا دور شدم. چند روز بعد پسر عمویم را که چند سال بزرگتر از من است را نیز با خود همراه کردم. او علاوه بر اینکه پسر عمویم است داماد خانواده ما هم هست. او فقط چند مغازه را زد بقیه را هم خودم انجام دادم.

چند روز بعد کارم را تکرارکردم، هیجان زده شده بودم. شایعات را شنیده بودم و به آنها می‌خندیدم. وقتی از او در باره اینکه با چه انگیزه‌ای دست به این کار زده‌ای سوال می‌کنیم ،‌سرش را پائین انداخته و تنها می‌گوید، انگیزه خاصی نبود.

سرهنگ حسن تقوی رئیس پلیس امنیت عمومی مازندران نیز از اقدامات 10روزه برای ردیابی این دو متهم خبر داده و با تأیید غیربومی بودن عاملان 18 و 22 ساله این حوادث که با سلاح سرد انجام گرفته،افزود: با استفاده از دوربین‌های مدار بسته نصب‌شده در اماکن تجاری و معابر توانستیم عاملان تخریب شیشه مغازه‌ها را شناسایی کنیم. به گفته وی، در مجموع 16 فقره شیشه سکوریت فروشگاه و مغازه در شهر ساری مورد اصابت تیروکمان ساچمه‌ای دو جوان مردم‌آزار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه شلیک از سلاح گرم یا تفنگ شکاری در شکسته شدن شیشه مغازه‌های شهر ساری صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: از طریق دوربین‌های مخفی در معابر و اماکن تجاری مشکوک به شلیک از سوی دو خودروی سواری ‌بودیم که با بررسی‌های پلیس به موتور سه چرخ باری که ضایعات جمع‌آوری می‌کرد ظنین شدیم که پس از جمع‌آوری تعدادی از این وسایل نقلیه باری، عاملان شکسته شدن شیشه مغازه‌ها شناسایی شدند.

تحقیقات پلیسی و قضایی در باره انگیزه ارتکاب به این اقدام از سوی دو متهم ادامه دارد. همچنین متهمان قرار است با حضور در صحنه‌های جرم به بازسازی اقدامات مجرمانه خود بپردازند.

کدخبر: 1212 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟