موشک‌های جدید سه‌تفنگدار میلیاردر + فیلم
حجم ویدیو: 0.99M | مدت زمان ویدیو: 00:00:01

این شرکت یکی از سه شرکت فناوری‌های نوین است که برای گشودن راهی به‌سوی توسعه سفرهای ارزان‌قیمت به فضا، با یکدیگر رقابت می‌کنند.

جف موشک فضاپیمای خود را نخستین بار در ماه نوامبر و سپس دو ماه بعد از آن در 22 ژانویه امسال با موفقیت پرتاب کرد. این موشک در دومین پرتاب قبل از فرودش در غرب تگزاس، تا ارتفاع 333 هزار پا بالا رفت.

فیلم ضبط شده توسط دوربین نصب شده روی بدنه موشک نشان می‌دهد به رغم طراحی این وسیله برای حمل 6 سرنشین، این پرتاب بدون مسافر سرنشین صورت گرفته است.

شرکت جف در رقابت با شرکت‌های دیگر مانند شرکت فناوری‌های اکتشاف فضایی "SpaceX" به مدیریت "ایلان ماسک" برای کاهش هزینه‌های سفر فضایی و زندگی و کار در فضا، ساخت راکت را جایگزین هواپیما کرده است.

سه میلیاردر معروف "ایلان ماسک"، "جف بزوس" و "ریچارد برانسون" در سال‌های اخیر در زمینه سفرهای فضایی به رقابتی نفس‌گیر برای ساخت موشک با قابلیت استفاده مجدد برای گردشگری در فضا و مأموریت‌های علمی آینده پرداخته‌اند.

تور بزرگ فضایی

کنجکاوی برای شناخت زمین، ماه، سیارات، خورشید، دیگر ستارگان و کهکشان‌ها، چند سالی‌ست که به تحقیق و تفحص دانشمندان ابعادی گسترده بخشیده است. این در حالی‌ست که گردشگری فضایی هنوز هم برای انسان رویایی دور از دسترس بشمار می‌آید. اما ناسا به‌تازگی یک‌سری پوستر بسیار زیبا و جدید از سفرهای بازگشت‌پذیر به ناشناخته‌هایی هیجان‌انگیز شامل تور بزرگ به مشتری، نپتون، اورانوس و زحل منتشر کرده است. این پوسترهای رنگی با موضوعیت سفرهای فضایی توسط شرکت تجاری Invisible Creature" " به سفارش آزمایشگاه پیش‌رانش جت موسوم به جی‌پی‌ال آزمایشگاه علمی و فناوری ناسا برای تقویم 2016 طراحی شده است.

کاخ سفید نیز از کنگره برای تحقیقات آژانس فضایی بودجه‌ای در حدود 19 میلیارد دلار درخواست کرده تا شاید بتوان به رویای سفر فضایی انسان تحقق بخشند. انتشار این پوسترها تماشاگرانش را به جامه عمل پوشاندن به این رویا امیدوارتر کرده است.

کدخبر: 21101 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟