مرگ و ویرانی در زلزله تایوان + فیلم
حجم ویدیو: 13.48M | مدت زمان ویدیو: 00:00:01

به گزارش خبرگزاری شینهوا، زلزله 6/4 ریشتری و 5 پس لرزه آن صبح امروز در جنوب تایوان، علاوه بر خرابی ساختمان‌ها، باعث سقوط یک برج مسکونی و تخریب کامل آن شد. مرکز این زلزله در عمق 10 کیلومتری زمین اعلام شده است.

گزارش‌ها حاکیست: زمین لرزه در ساعات اولیه بامداد شنبه شهر تانیان در جنوب تایوان را لرزانده و مردم را که در خواب بودند، شوکه کرده است.

درپی این زمین‌لرزه گروه‌های امداد و مأموران اورژانس، آتش‌نشانی و پلیس و نیز ارتش به کمک آسیبدی‌دیدگان شتافقتند.

در لحظات نخستین از ویرانه‌های یک برج بلند مسکونی که بطور کامل فروریخته بود اجساد 8 تن بدست آمد و 249 تن از ساکنان برج از زیر آوار نجات داده شدند. این برج دارای 60 واحد و بیش از 260 سکنه بوده است. مسئولان آتش‌نشانی می‌گویند با استفاده از جرثقیل‌های بلند توانسته‌اند‌ امدادگران را به بالای ساختمان برسانند تا بتوانند آسیب‌دیدگان را از زیر آوار بیرون بکشند.

در میان کشته‌شدگان چند کودک نیز دیده می‌شود که یکی از آنها تنها 10 ماه سن داشته است. مقام‌های منطقه هزار و 200 آتش‌نشان را به حالت آماده‌باش در محل حادثه درآورده‌اند تا بازماندگان این حادثه را با احتیاط از میان آوارها بیرون بکشند.

مقام‌های تایوانی اعلام کردند در عملیات امداد و نجات از 1236 امدادگر، 840 ارتش، 6 بالگرد و 23 سگ جست‌وجوگر استفاده کرده‌اند. این در حالی است که با توجه به خرابی‌های به وجود آمده در برج‌های مسکونی احتمال افزایش لحظه به لحظه قربانیان وجود دارد. در جریان زلزه برق بخش‌هایی از جنوب تایوان قطع شد.

مانیگ جئو، رئیس جمهوری تایوان اوضاع را از نزدیک بررسی کرد.

کدخبر: 11108 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟