آزادی 7 زندانی محکوم به قصاص از ندامتگاه زنان شهرری

محمد حسن جراحی در نشست خبری با اصحاب رسانه در ارتباط با آزادی 7 زندانی محکوم به قصاص نفس در ندامتگاه شهرری گفت: پس از یک سال و نیم تلاش و همکاری شورای حل اختلاف زندان‌های استان تهران و دادسرای جرایم جنایی توانسته‌ایم این تعداد زندانی را که دچار خطا شده بودند از قصاص نفس نجات دهیم.

وی گفت: یکی از این افراد 13 سال است که در زندان بسر برده و جز زندان و مراجع قانونی جای دیگری را ندیده است، یکی دیگر نیز 11 سال است که در زندان دوران محکومیتش را به جرم قتل همسرش گذرانده که به قصاص محکوم شده بود و دو بار پای چوبه دار رفت اما با تلاش همکاران ما و با رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.
وی در ادامه افزود: این افراد عمدتا به خاطر یک لحظه عصبانیت مرتکب قتل شده اند و یک عمر پشیمانی به وجود آورده اند. به گفته وی، اکثر این افراد به دلیل مشکلات خانوادگی و قتل همسر در زندان بودند که میانگین سنی آن ها بین 27 تا 47 است.
جراحی اضافه کرد: کمترین دوران محکومیت این افراد سه سال و بیشترین محکومیت 13 سال بوده است. در حال حاضر سه نفر آزاد هستند و 4 نفر دیگر نیز در انتظار سپری شدن تشریفات قانونی و قضایی هستند که همزمان با ایام دهه فجر آزاد شوند.
معاون اجرای احکام شورای حل اختلاف تهران اضافه کرد: 250 نفر از زندانیان اعم از زن و مرد در شورای حل اختلاف استان تهران دارای پرونده هستند که تلاش می شود این افراد بیشتر از 3 ماه در زندان نمانند.
وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی شورای حل اختلاف مسالحه و صلح و سازش است ، ادامه داد: در تهران 30 مجتمع شورای حل اختلاف داریم که مجتمع سی ام در زندان اوین مستقر است و 30 مجتمع دیگر در شهرستان های استان تهران مشغول فعالیت هستند.
کدخبر: 1072 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟