فرمانده ناجا: برای استخدام در ناجا توصیه‌پذیر نیستیم

سردار حسین اشتری در نشست تخصصی مدیران و مسئولان گزینش و استخدام فرماندهی انتظامی استان‌ها و یگان‌ها ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی، انسجام سیاسی و ملی و امنیت بسیار خوب و بالای کشور را به برکت خون شهدا، هدایت‌های مقام معظم رهبری و تلاش دستگاه‌های نظامی و امنیتی دانست.

فرمانده ناجا همچنین با اشاره به برخی ناامنی‌ها در منطقه و جهان، ابراز امیدواری کرد امنیت و آرامش موجود کشور همچنان ارتقاء یابد.
سردار اشتری سپس با تأکید بر رفع برخی مشکلات در مسیر گزینش، یادآورشد: کارکنان ناجا در بخش‌های مختلف در ارتباط مستمر با مردم هستند و در برخی از بخش‌ها و معاونت‌های ناجا کارکنان با مجرمان نیز در ارتباط هستند که به فراخور مأموریت این کارکنان در معرض آسیب‌ها قرار می‌گیرند. وی بر همین مبنا تذکر داد که اگر روند گزینش دقیق، قوی و مطابق معیارها و ملاک‌ها باشد، آسیب‌ها در تمامی بخش‌ها کاهش می‌یابد.
سردار اشتری ناجا را سازمان "نیرو محور" خواند و گفت: "کادر و پرسنل، محور مأموریت‌های ناجا هستند و این بیانگر اهمیت نیروی انسانی در ناجا است".
وی با اشاره به رویکرد عضویابی و نخبه‌یابی در روند جذب نیرو برای ناجا، گفت: در بحث گزینش و استخدام افراد در ناجا توصیه‌پذیر نیستیم و براساس مقررات و شرایط گزینش عمل می‌کنیم.
سردار اشتری دین‌داری، ولایت‌مداری، امانت‌داری، کارآمدی، حسن سلوک و نجابت را از ملاک‌های گزینش عنوان کرد و افزود: علاوه بر این شاخصه‌ها، فرد باید سلامت جسم و روح و دانش و تخصص کافی را نیز داشته باشد.
فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: تعهد لازمه کار است و نیازمند نیروهای ولایت‌مدار ، چابک و حرفه‌ای در ناجا هستیم.
فرمانده ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی مظهر اقتدار کشور است، مطرح کرد: باید در جذب نیرو هشیارانه عمل کنیم و کارشکنان اجازه نفوذ و حضور در این دستگاه حاکمیتی را نداشته باشند.
سردار اشتری با بیان اینکه مطابق فرمایش مقام عظمای ولایت، حضرت امام خامنه‌ای باید فضای دینی، انقلابی و اسلامی در نیروی انتظامی حاکم باشد، تأکید کرد: همه ما برای تقویت این فضا باید تلاش کنیم و بخش اساسی و مهم در راستای ارتقای این فضا گزینش است.
وی خاطر نشان کرد: نیروهای انقلابی، متدین، متخصص ، کارآمد باید جذب و بکارگیری شوند و برآیند مردمی از ارزیابی کارکنان ناجا بایستی مطلوب باشد.

کدخبر: 11170 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟