شکارچیان مسلح جاده‌های خلوت در دام پلیس

آذرماه سال جاری راننده خودروی مسافرکشی در فهرج کرمان با مراجعه به پلیس آگاهی از سرقت مسلحانه خودرویش توسط سه زورگیر خشن پرده برداشت.

این مرد که پریشان و هراسان بود به مأموران گفت: «در خیابان سه مرد مسافر را سوار کردم. آنها با پیشنهاد رقم بالایی برای کرایه از من خواستند تا به مسیری که می‌خواهند بروم. رقم قابل توجهی بود و من وسوسه شدم و پذیرفتم. وقتی به جاده خلوتی رسیدیم ناگهان آنها تفنگ و چاقو بیرون کشیده با تهدید خواستند توقف کنم. این مرد که همچنان از یادآوری حادثه وحشت‌زده می‌شد، افزود: بعد از اینکه خودرو را نگه داشتم آنها دست و پایم را بستند و مرا از خودرویم بیرون انداختند و سپس با سرعت زیادی گریختند.

دزدی‌های سریالی

با ادعای این مرد مسافرکش کارآگاهان فهرج وارد عمل شدند و با بررسی پرونده‌های مشابه مشخص شد شگرد دزدان شباهت زیادی به سرقت‌های دیگر در شرق کرمان دارد.

با این یافته پلیسی فرضیه سریالی بودن سرقت‌ها و اینکه باندی در پس این راهزنی جاده‌ای قرار دارد مطرح شد و بررسی آن در دستور کار مأموران پلیس آگاهی کرمان قرار گرفت.

با توجه به اینکه 6 مالباخته- یکی در فهرج و 5 راننده مسافرکش در شهرستان‌های شرق کرمان- 3 عضو باند را در قالب مسافر سوار کرده بودند و مسافت نسبتاً زیادی با آنها همراه بودند همگی چهره سارقان را به یاد داشته و توانستند با چهره‌نگاری پلیس را در شناسایی مردان مسلح کمک کنند.

سرهنگ مهدی پنجعلی‌زاده فرمانده پلیس فهرج گفت: با توجه به سریالی بودن سرقت‌های مسلحانه خودروهای مشابه در استان کرمان دستگیری دزدان در دستور کار تیمی از مأموران پلیس آگاهی فهرج قرار گرفت.

پلیس پس از چهره‌نگاری دزدان، به صورت شبانه‌روزی کار خود را آغاز کرد و با اقدام‌های اطلاعات، فنی و علمی موفق به شناسایی مخفیگاه این باند شد.

این مقام پلیسی افزود: با شناسایی مخفیگاه دزدان پلیس در عملیاتی غافلگیرانه وارد عمل شد و هر سه را دستگیر کرد. این مردان در بازجویی‌ها به 6 سرقت مسلحانه خودرو در شهرهای شرقی اعتراف کرده و شگرد خود را پیشنهاد کرایه بالا به رانندگان بیان کردند.

اعضای این باند برای تهدید طعمه‌ها از سلاح گرم و سرد استفاده می‌کردند که تلاش برای کشف سلاح این باند شرور و سرقت‌های احتمالی دیگر آنها ادامه دارد.

سرهنگ پنجعلی‌زاده در پایان هشداری به مسافرکش‌های آزاد داد: «رانندگان بویژه افرادی که رانندگی را به عنوان شغل خود انتخاب می‌کنند می‌توانند تحت پوشش یک اداره یا مؤسسه تاکسیرانی مشغول به کار شوند تا هم امنیت شغلی پیدا کنند و هم از بروز چنین جرایمی جلوگیری شود.»

کدخبر: 1000 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟