راز جنایت در اعماق دره مخوف

این زن ابتدا قاتل شناخته شده بود و سپس در برابر اتهام معاونت در قتل قرار گرفت، به تحمل 3 سال و نیم حبس محکوم شد.

همدست این زن در قتل شوهرش پس از گذشت 7 سال با تأیید حکم قصاص از سوی دیوانعالی کشور در یک‌قدمی دار مجازات قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ما، 7 مردادماه سال 87 زن 34 ساله‌ای به نام «ناهید» در حالی که آشفته بود، به اداره آگاهی نهاوند همدان رفت و ادعای عجیبی کرد. وی گفت: دیشب دو مرد ناشناس با یک خودرو به مقابل خانه‌ام آمدند و شوهرم به نام «رحمت» را با خود بردند. ابتدا تصور می‌کردم دوستانش باشند، اما حالا پس از ساعت‌ها از شوهرم خبری نیست و هرچه با موبایلش تماس می‌گیرم، امکان تماس وجود ندارد. نگرانش هستم، او هنوز به خانه برنگشته و می‌ترسم بلایی سرش آمده باشد.

با این ادعاها بود که تجسس‌های پلیسی برای افشای راز ناپدید شدن رحمت 48 ساله آغاز شد و در حالی که هیچ سرنخی در دست نبود، جسد مرد ناشناسی در اعماق دره‌ای در جاده دهبوره نهاوند پیدا شد که شباهت زیادی به رحمت داشت.

سپس ناهید به پزشکی قانونی رفت و جنازه شوهرش را شناسایی کرد.

وقتی گم شدن این مرد وارد مرحله جنایی شد، پلیس در نخستین گام از تحقیقات به پرس و جو از پسر نوجوان رحمت پرداخت.

«امیر» 14ساله گفت: نیمه‌شب 6 مردادماه به دلیل سر و صدایی که در پشت‌بام خانه‌مان ایجاد شده بود از خواب پریدم. می‌خواستم به پشت‌بام بروم که مادرم جلوی راهم را گرفت. مادرم گفت دو مرد ناشناس پدرم را ربوده‌اند. همان موقع مادرم و یک مرد جوان به نام «هوشنگ» که سر خیابانمان مغازه خدمات کامپیوتری دارد، به دنبال پدرم رفتند. یک روز بعد بود که فهمیدم پدرم کشته شده است.

با اطلاعاتی که پسر نوجوان ارائه داد تحقیقات جنایی به مرحله تازه‌ای رسید و مأموران ناهید و هوشنگ را بازداشت کردند.

هوشنگ گفت: مدتی بود که با ناهید آشنا شده بودم. نیمه‌شب به پشت‌بام خانه ناهید رفتم تا او را ببینم. در حالی که رحمت در اتاقش خوابیده بود، ناهید به پشت‌بام آمد و گرم صحبت شدیم، اما رحمت صدای ما را از کانال کولر شنید و به پشت‌بام آمد. او به محض اینکه من و همسرش را دید شوکه شد. من هم که ترسیده بودم با لگد به شکم او زدم و ناهید چادر خود را دور گردن شوهرش پیچید. وقتی رحمت بیهوش شد او را سوار خودرو کردیم و در جاده دهبوره به ته دره انداختیم.

به دنبال اعتراف‌های هوشنگ مشخص شد این مرد پیش‌تر با گروهک‌های ضد‌انقلاب رابطه داشته و تحت تعقیب بوده است. با افشای این ماجرا وی در شعبه 15 دادگاه انقلاب، محارب شناخته و به اعدام محکوم شد.

پرونده قتل رحمت نیز با نیابت قضایی در شعبه 71 دادگاه کیفری سابق استان تهران تحت رسیدگی قرار گرفت.

در صحن جلسه هوشنگ قتل را گردن گرفت و حرف‌های قبلی‌اش را تکرار کرد،‌ اما ناهید در حالی که اشک می‌ریخت، رابطه پنهانی با هوشنگ را انکار کرد.

این زن گفت: من هیچ علاقه‌ای به هوشنگ نداشتم. این مرد، مدام مزاحمم می‌شد و نمی‌گذاشت راحت زندگی کنم. من نمی‌دانم چه کسی شوهرم را کشته است. من تحت فشار روحی و روانی به همدستی در قتل اعتراف کرده بودم.

در پایان جلسه هیأت قضایی وارد شور شد و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده هوشنگ را به قصاص و ناهید را از اتهام مشارکت در قتل تبرئه و وی را به اتهام معاونت در قتل شوهرش به 3 سال زندان محکوم کرد.

با اعتراض اولیای‌دم به حکم صادره، پرونده در شعبه 16 دیوانعالی کشور تحت بررسی موشکافانه قرار گرفت. قضات عالیرتبه دیوانعالی کشور حکم قصاص هوشنگ را تایید کردند، اما قرار شد پرونده ناهید تحت رسیدگی مجدد قرار بگیرد.

زن جوان این بار در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی و با حضور دو قاضی مستشار پای میز محاکمه ایستاد و گفت: باور کنید من با همسرم اختلافی نداشتم و وقتی او به پشت‌بام آمد هوشنگ خودش به تنهایی او را کشت. من هیچ‌وقت راضی به مرگ همسرم نبودم.

در پایان جلسه هیات قضایی این زن را به 3 سال و نیم زندان با احتساب روزهای بازداشت محکوم کرد.

این حکم دیروز در دیوانعالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت و مهر تأیید خورد. به این ترتیب وی به‌زودی آزاد خواهد شد.

کدخبر: 1091 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟