انتقال محرمانه شاه عربستان به بیمارستان

روزنامه فلسطینی المنار گزارش داد: دولت آمریکا و پایتخت های اروپایی گزارش های داغی از ریاض دریافت کرده اند که نشان می دهد "سلمان بن عبدالعزیز" شاه عربستان در وضعیت وخیمی از نظر جسمانی قرار گرفته است.
این روزنامه با اشاره به اینکه وضعیت جسمی نامناسب شاه عربستان غربی ها را به این سمت سوق داده است که کادرهای امنیتی و پزشکی به ریاض اعزام کنند، می نویسد: این اقدام به دلیل نزدیک شدن به تحولات اوضاع در عربستان و نگرانی از بی ثباتی در این کشور همزمان با بالا گرفتن درگیری در خاندان سعودی انجام گرفته است. منابع سیاسی به المنار گفتند که شاه عربستان به طور محرمانه و تحت سانسور شدید به یکی از بیمارستان های ریاض منتقل شده است و اکنون پزشکان خارجی وضعیت جسمانی او را که از بیماری های قلبی و آلزایمر رنج می برد پیگیری می کنند. به گفته این منابع تنها فرزندان شاه عربستان مجاز به دیدن او در بیمارستان هستند.
این منابع با بیان اینکه سفارت های کشورهای خارجی در ریاض به ویژه سفارتخانه های اروپایی و آمریکا حالت آماده باش اعلام کرده و هیئت هایی را از کشورشان برای دیدار با ارکان رژیم سعودی به حضور پذیرفتند، پیش بینی کردند که عربستان شاهد بی ثباتی و درگیری در داخل خاندان حاکمه خواهد شد.
منابع سیاسی به اشاره به اینکه مرگ شاه عربستان در سایه سیاست های شکست خورده این کشور راه را برای درگیری های خونین فراهم خواهد کرد، می افزاید: حالتی از نگرانی پایتخت های غربی را در بر گرفته است به نحوی که آنها اهتمام ویژه ای را برای رصد تحولات عربستان که حامی تروریسم در منطقه محسوب می شوند در پیش گرفته اند.

کدخبر: 11078 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟