اعتراف‌های هیجان‌انگیز سردسته دزدان جواهرات لندن

روز گذشته سردسته سارقان دنی جونز که در انتظار حکم دادگاه به جرم سرقت از خزانه جواهرات هاتون گاردن بود با ارسال نامه‌ای از زندان به قاضی دادگاه اعتراف کرد که «باسیل» تنها سارق فراری از جمع دزدان جواهرات و مهره اصلی این سرقت از افسران سابق پلیس بریتانیا است.

دنی جونز در نامه‌اش عنوان کرده که باسیل (این سارق مو قرمز) پس از فرار از دست مأموران پلیس هیچ ردی از خود برجای نگذاشته بود. این سردسته دزدان در نامه‌اش نوشته که از طریق یکی دیگر از افسران پلیس با او آشنا شده است و همین فرد فراری من «سردسته باند دزدان خزانه جواهرات» را در سرقت از جواهرفروشی‌های لندن راهنمایی کرده است. وی در نامه‌اش نوشته که او باسیل را بخوبی نمی‌شناسد و اگر هم می‌شناخت او را لو نمی‌داد اما می‌داند که باسیل از افسران سابق پلیس بوده است. سردسته دزدان بیان کرده تنها 4 بار باسیل را دیده است.

این دزد زندانی همچنین نوشته: «من هیچ چیز در مورد باسیل نمی‌دانستم و خبر نداشتم که کجا زندگی می‌کند و حتی علاقه‌ای هم به او نداشتم. من نه می‌توانستم او را لو بدهم و نه می‌توانستم گزارشی درباره او به مأموران پلیس بدهم چون او کاری را انجام داده بود که من مجبور به اطاعت از او بودم و از جان اعضای خانواده‌‌ام هم هراس داشتم....»

کدخبر: 11241 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟