ناکامی دزد ششلول‌بند با شجاعت جواهرفروش

سرقت مسلحانه در یک جواهر فروشی حوالی منطقه سبزه میدان بابل هنگامی رخ داد که یک دزد مسلح بی مقدمه وارد مغازه شد و جواهر فروش را با اسلحه تهدید کرد.

بنا بر این گزارش، ساعت 21 شامگاه 10 بهمن ماه امسال مرد جواهر فروش سرگرم جمع‌آوری جواهرات داخل ویترین برای تعطیل کردن مغازه‌اش بود که ناگهان مرد جوانی وارد شد. او بی آنکه حرفی بزند از زیر لباس‌هایش تپانچه‌ای را بیرون کشید، به سمت مرد جواهر فروش نشانه رفت و به وی از قصدش برای سرقت مسلحانه خبر داد.

مرد جواهر فروش که از این صحنه بشدت شوک زده شده بود تا لحظاتی نمی‌دانست چه واکنشی باید نشان دهد. او ابتدا سعی کرد دزد جوان را به آرامش دعوت کند اما متوجه شد هر لحظه بر عصبانیت دزد مسلح افزوده می‌شود. جواهرفروش جوان وقتی نگاهش به لوله تپانچه دزد ناشناس افتاد متوجه شد او روی تپانچه‌اش صدا خفه کن نصب کرده است. در یک لحظه تصمیم گرفت تا به نحوی دزد را به دام اندازد. کاری خطرناک که اگر موفق نمی‌شد شاید به قیمت جانش تمام می‌شد.

او در لحظه‌ای که مرد مسلح لوله تپانچه را کاملاً به صورتش نزدیک کرده بود، ضربه‌ای به زیر دست مرد مسلح زد و با او گلاویز شد. دزد خطرناک که انتظار چنین واکنشی را نداشت غافلگیر شده و در همین حال گلوله‌ای از تپانچه دزد شلیک شد و گونه جواهر فروش جوان را شکافت. مرد جواهر فروش با وجود اصابت گلوله با سماجت تمام همچنان با دزد مسلح گلاویز ماند و در همان حال صدا خفه کن نصب شده روی تپانچه را باز کرد. وقتی گلوله دوم شلیک شد صدای آن مغازه‌داران و همسایگان را متوجه حادثه کرد و به سمت جواهر فروشی کشاند.

آنان وقتی خود را به طلافروش رساندند با صحنه درگیری دزد و جواهر فروش جوان روبرو شدند. همین کافی بود تا آنها به داخل مغازه ریخته و به کمک مرد جواهر فروش بشتابند.

در جریان این حادثه یکی از مغازه‌داران ماجرا را به اطلاع پلیس بابل رساند. مأموران بلافاصله خود را به محل درگیری رسانده و مرد مسلح را که توسط مردم گرفتار شده بود،‌ تحویل گرفتند.

سردارمسعود جعفری نسب، فرمانده پلیس استان مازندران با اعلام این خبر افزود: در پی کسب گزارشی از مرکز 110 بابل، مبنی بر وقوع سرقت مسلحانه از یک واحد صنفی زرگری در بازار شهر، مأموران گشت پلیس، سریعاً به محل حادثه عزیمت کردند.

وی افزود: مأموران با حضور در محل حادثه مردی موسوم به مهدی 45 ساله را مشاهده کردند که با یک تپانچه قصد سرقت از یک زرگری را داشته که با مقاومت صاحب مغازه و هوشیاری مردم ناکام مانده است.

سردار جعفری‌نسب با اشاره به مصدومیت صاحب مغازه توسط دزد، افزود: با حضور اورژانس، مرد جواهرفروش به بیمارستان منتقل و دزد مسلح دستگیر شد و از وی یک تپانچه به دست آمد.

متهم با هماهنگی قضایی برای تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

فرمانده پلیس استان مازندران با تقدیر از همکاری و تعامل خوب مردم با پلیس در برقراری نظم و امنیت عمومی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه حوادث امنیتی، انتظامی و ترافیکی، موضوع را سریعاً با شماره تلفن 110 به مرکز فوریت‌های پلیسی اعلام کنند.

کدخبر: 1186 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟