انگیزه عجیب ابلیس تلگرامی

ماجرایی را که روزگذشته دختری وحشت‌زده و گریان از تعرض و سرقت راننده یک مسافرکش برای پلیس بیان می‌کرد مشابه مواردی بود که از چندی پیش در مناطق غرب و شمال غرب تهران رخ داده بود. آنچه این دختر گفت و چهره نگاری‌هایی که انجام شد سرنخ‌هایی بدست مأموران داد تا مرد ابلیس را به هنگام خواب نیمروزی در مخفیگاهش گرفتار سازند. اکثر قربانیان این ابلیس از دام تلگرامی وی گفته‌اند درحالی که ابلیس انگیزه تعرض و سرقت را انتقامجویی یک شکست عشقی قلمداد کرده است.

ساعت 16:30 عصر 14 دی‌ماه امسال بود که دختر جوانی در کلانتری 132 شهرزیبا نزد مأموران ادعا کرد از سوی راننده پراید هاچ‌بک سفیدرنگی هدف زورگیری و سرقت قرار گرفته است.

ردیابی عامل این تعرض از همان زمان با دستور دادیار اول دادسرای ناحیه 34 تهران توسط تیمی از اداره 5 پلیس آگاهی آغاز شد.

دختر مسافر که هنوز از یادآوری لحظات سخت درگیری با ابلیس مسافرکش وحشت‌زده بود، گفت: روز 9 دی‌ماه از فلکه دوم صادقیه برای رفتن به میدان آزادی سوار یک پراید سفید‌رنگ شدم. پس از مسافتی کوتاه، ناگهان راننده آن با چاقو به سمت من حمله‌ور شد و 200 هزار تومان پول و گوشی تلفن همراه مرا سرقت کرد.

وی همچنین با اشاره به این‌که راننده پراید قصد آزار و اذیت وی را نیز داشته، اما وی در برابرش مقاومت کرده، به کارآگاهان گفت: با وجود سرقت همه پول‌ها و گوشی تلفن همراهم، متوجه شدم که راننده پراید نیت شیطانی دارد، اما من به‌شدت در برابرش مقاومت کردم. او نیز با مشاهده رفتارم، مرا به باد مشت و سیلی گرفت تا اینکه فهمید من تن به خواسته‌اش نخواهم داد، مرا در خیابان آزادی از خودرو به بیرون انداخت و با سرعت گریخت.

همزمان با بررسی‌های پلیسی برای ردیابی ابلیس مسافرکش، کارآگاهان با شکایات مشابه گروهی از زنان و دختران در مناطق غرب و شمال‌غرب تهران بویژه در مناطق آریاشهر، تهرانسر، استاد‌ معین، صادقیه و طرشت روبه‌رو شدند.

کارآگاهان در نخستین شاخه تحقیقاتی با بررسی مشخصات خودرو و ظاهر راننده، اطمینان پیدا کردند که این زورگیری‌ها همراه با نیت‌های شیطانی، همگی توسط یک تبهکار صورت گرفته است. بدین ترتیب کارآگاهان با استفاده از سرنخ‌ها و انجام چهره‌نگاری و بهره‌گیری از بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه‌دار، موفق به شناسایی یکی از تبهکاران به نام «مهدی» 25 ساله شدند که در سال‌های 84 و 91 دستگیر و روانه زندان شده بود.

با شناسایی دقیق تصویر این ابلیس از سوی زنان و دختران، مخفیگاه وی در بلوار فردوس و حسن‌آباد شناسایی شد. سرانجام کارآگاهان با اطمینان از حضور وی در مخفیگاهش، او را روز 29 دی‌ماه و در زمان خواب و استراحت نیمروزی دستگیر کردند.

در بازرسی از مخفیگاه مهدی، کارآگاهان موفق به یافتن تعداد زیادی گوشی‌ تلفن همراه، کیف‌ زنانه و همچنین مدارک شناسایی متعلق به زنان جوان شدند. این مرد ابتدا ادعا کرد همه این اموال سرقتی را به شیوه‌ای یکسان و در پوشش مسافرکشی سرقت کرده است، اما کارآگاهان پس از شناسایی طعمه‌های این مرد پی بردند وی شگرد دومی نیز داشته و جز اینکه زنان مسافر را هدف توطئه سرقت شوم خود قرار می‌داد، در شبکه‌های مجازی بویژه تلگرام نیز به کمین زنان و دختران ساده‌لوح نشسته و پس از آشنایی و دوستی با طعمه‌هایش، ابتدا برای جلب اعتماد، پیشنهاد ازدواج را مطرح کرده و سپس اقدام به زورگیری‌های سیاه می‌کند.

یکی از این دختران که از دام شیطانی پیشنهاد ازدواج مهدی با هوشیاری جسته است، به کارآگاهان گفت: من از طریق تماس و پیام‌های یک ناشناس که بعدها مشخص شد نامش مهدی است، با این مرد آشنا شدم. در تماس‌های ابتدایی، وی به من پیشنهاد ازدواج داد. در همان جلسه اول ملاقات بود که متوجه شدم او قصد فریب مرا دارد.

وی در خصوص سرقت اموالش به کارآگاهان گفت: پس از آنکه مهدی متوجه شد نمی‌تواند با چرب‌زبانی مرا طعمه نیت شیطانی‌اش کند، به بهانه خرید خوراکی از سوپر‌مارکت مرا از خودرو پیاده کرد. در حالی که کیف دستی‌ام پر از پول، گوشی تلفن همراه و... داخل خودرو قرار داشت، مهدی به بهانه برداشتن کیف پول، دوباره به محل پارک خودرو بازگشت و ناگهان گریخت.

مهدی در بازجویی‌های پلیسی اعتراف کرد که دختران و زنان جوان زیادی را با این روش‌ها فریب داده و با طرح ادعایی عجیب، گفت که انگیزه‌اش به هیچ‌عنوان مالی نبوده، بلکه پس از شکست عاطفی، حس عجیب انتقامجویی پیدا کرده و تصمیم گرفته به بهانه ازدواج، با سرقت و تعرض به زنان و دختران کینه‌اش را تسکین دهد.

وی در تشریح شگرهای خود گفت:ابتدا زنان و دختران را سوار پرایدم می‌کردم، سپس با تهدید چاقو همزمان با سرقت کیف‌هایشان سعی می‌کردم آنها را تسلیم خواسته‌ام کنم که البته اگر مقاومتی می‌دیدم، از ترس بازداشت شدن سریع پیاده‌شان می‌کردم.

وی افزود: پس از چندی فهمیدم می‌توانم در تلگرام و فضاهای مجازی بدون دردسر دختران و زنان را به دام بکشانم؛ از این‌روبه طعمه‌هایم وعده ازدواج می‌دادم و اگر می‌پذیرفتند و اغفال می‌شدند، آنها را به خلوتگاهم می‌بردم و اگر نمی‌پذیرفتند، به بهانه‌هایی کیف‌هایشان را سرقت کرده و پا به فرار می‌گذاشتم.

با توجه به گستردگی اقدامات این ابلیس تلگرامی، دادیار پرونده از دختران و زنانی که در دام‌های مشابهی افتاده‌اند، خواست به اداره 5 پلیس آگاهی مراجعه کنند.

کدخبر: 1096 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟