مرسدس بنز GLB در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد

این خودرو در ابتدا به منظور نیازهای ارتش طراحی شده بود ولی با بروزرسانی آن و استفاده از تکنولوژی‌های روز به خودرویی گرانقیمت برای افراد ثروتمند تبدیل خواهد شد. 

خودروهایی که در کلاس کراس‌کانتری ساخته می‌شدند، همواره خودروهای زمختی بودند و استقبال کمی نیز از آنها می‌شد، از این رو مرسدس‌بنز در اوایل سال ۲۰۰۰ و پس از معرفی خودروهای سری AMG، شروع به تولید خودرویی لوکس در کلاس کراس‌کانتری کرد که امروزه آن را با نام G کلاس می‌شناسیم.

 

6gvUqkLYtWBV

 

امروزه به رغم آنکه مرسد‌س‌بنز قیمت پایه‌ی ۱۱۹,۰۰۰ دلاری را برای خودروهای G کلاس خود در نظر گرفته است، با این وجود میزان فروش خودروهای یاد شده، قابل قبول و خوب است، از همین رو سران دایملر به این فکر افتادند که می‌توانند به فروشی فراتر از این هم دست یابند و به همین منظور برای تولید و عرضه‌ی مدل GLB دست بکار شدند.

qj96jS0SEIf4

 از نظر ابعاد و فاصله‌ی بین دو محور در جایگاهی بین دو مدل  GLA و GLC قرار می‌گیرد. این خودرو براساس پلتفرم MFA2 ساخته شده و با دو طول بدنه‌ی کوتاه و بلند ارائه می‌شود.

در این خودر از همان شیوه‌ و زبان طراحی G کلاس استفاده شده و این موضوع سبب شباهت بین G و GLB می‌شود. ظاهر GLB از مدل مفهومی رونمایی شده در نمایشگاه خودروی لس آنجلس در سال ۲۰۱۲ برگرفته شده است.

کدخبر: 226344 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟