محصول شگفت انگیز و جدید برند پاگانی رودستر با وزن کمتر و بدون سقف +تصاویر

به‌طور سنتی، خودروهای اسپرت بدون سقف سنگین‌تر و کندتر از نمونه‌های سقف ثابت هستند؛ اما پاگانی این بار سنتی شکنی کرده و یک رودستر سبک‌تر و قدرتمندتر از نوع کوپه‌ی خود را به تولید رسانده است. محصول جدید پاکانی با نام هوایرا (Huayra) یک رودستر سبک‌تر با وزن ۱۲۷۰ کیلوگرم است که نسبت به مدل کوپه‌ی این خودرو حدود ۸۰ کیلوگرم سبک‌تر شده است. این رودستر از پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر خورجینی شرکت Mercedes-AMG بهره می‌برد و می‌تواند با دو توربوشارژر خود قدرتی معادل ۷۶۴ اسب بخار تولید کند. گشتاور این پیشرانه‌ی عظیم‌الجثه به ۱۰۰۰ نیوتن متر می‌رسد.

093fbd5c-325c-406f-9381-46e7b7b0933b (1)
فناوری به‌کاررفته در ساخت قطعات سیستم تعلیق و استفاده از سیستم انتقال قدرت دستی اتوماتیک ۷ سرعته مدل Huayra BC، به کاهش وزن این خودرو کمک کرده است. بر اساس گفته‌های پاگانی، این سیستم انتقال قدرت به‌تنهایی ۴۰ درصد سبک‌تر از مدل دو کلاچه موجود در پاگانی Huayra کوپه است. به‌علاوه، فنربندی جدید نیز سبک‌تر از هوایرا معمولی است و ۲۵ درصد وزن کمتری دارد. پاگانی همچنین مدعی است که رودستر جدید نسبت به مدل قبلی خشن‌تر است.

9e69143a-4a94-422a-9c73-cdfb9983a320
تغییرات در رودستر Huayra تنها محدود به عملکرد خودرو نمی‌شود. دماغه‌ی خودرو به نظر کشیده‌تر شده و پایین‌تر آمده و جلوپنجره‌ی آن نیز بهتر شده است. درواقع، خودرو اندکی شبیه به پاگانی زوندا شده است. بدنه‌ی آبی‌رنگ خودرو از جنس تیتانیوم و فیبر کربن ساخته و قوس رینگ تایرها نیز در مقایسه با مدل کوپه عریض‌تر شده است. قطعاً بزرگ‌ترین تغییر در سقف باز این خودرو است که قابلیت پوشش با فیبر کربن و یا شیشه دارد. مدل فابریک سقف، دارای قابلیت جمع شدن در داخل خودرو در زمان‌های عدم استفاده است.
این خودرو در نمایشگاه ژنو امسال در ماه اسفند با قیمت ۲.۴ میلیون دلار رونمایی خواهد شد. بااین‌حال قیمت زیاد اهمیتی ندارد، زیرا تاکنون ۱۰۰ دستگاه از رودستر Huayra پیش‌فروش شده است.

49c66289-e951-452d-bcd2-9acef9764717

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 245743 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟